سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
از تزریق بدون نوبت تا کمبود واکسن؛

صف شلوغ مراکز واکسیناسیون در رشت

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۵۷ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | گزارش های مردمی حاکی از آن است که صف شلوغ  واکسیناسیون در استان گیلان به ویژه شهر رشت موجبات ناراحتی فراوان شهروندان را ایجاد کرده است. به طوری که بسیاری در نوبت خودشان نیز نمی توانند واکسن بزنند.

هرچند در ابتدا اعلام شده بود که واکسیناسیون بر اساس نوبت پیامکی صورت می گیرد. اما در ادامه شاهد آن بودیم که بسیاری از افراد بدون توجه به نوبت در صف واکسیناسیون قرار دارند و متاسفانه به مرور متصدیان علوم پزشکی نیز توجهی نکردند. کمبود واکسن در استان گیلان و استقبال کم مردم نسبت به تزریق واکسن برکت موجب شده که چالش های جدی برای واکسیناسیون در گیلان شروع شود که موجبات ورود سپاه قدس گیلان را برای کنترل امور ایجاد کرده است. 

یکی از شهروندان در تماس با حکایت گیلان ابراز داشت: من هشت روز از نوبت دوم واکسنم هم گذشته که این نوبت  در اکثر نقاط دنیا در زمان کمتری تزریق می شود. ولی هنوز نتوانستیم واکسن بزنیم. محل واکسیناسیون در  جاده تهران که محل تزریق واکسن است آن چنان شلوغ بود که چند کیلومتر به اندازه میدان فرهنگ تا پیاده راه  فقط صف خودرو تشکیل شده بود و در یک ساعت تنها کمی حرکت می کردند. وی در ادامه گفت: شما در نظر بگیرید با این صف شلوغ چگونه می توانیم واکسن بزنیم. آن هم در چنین شرایط خطرناکی که ویروس دلتا هم اضافه شده است و وضعیت بیمارستان های استان ناگوار است. 

یکی دیگر از شهروندان نیز در گفت و گو با حکایت گیلان می گوید: در طول چند روز گذشته برای تزریق واکسن به مراکز مختلف رفتیم که یا واکسنی نبود و یا آن چنان شلوغ بود که قیدش را زدیم. 

جای تعجب دارد که مسئولین استانی و شهرستان بیشتر از این که به دنبال حل توزیع واکسیناسیون در استان باشند به دنبال بستن مراکز صنفی هستند که زندگی معیشتی مردم به آن وابسته است. متاسفانه هیچ گاه اولویت ها برای بهداشت عمومی و فردی در نظر گرفته نمی شود و همین عاملی است که گیلان همیشه از مراکز شیوع گسترده کرونا محسوب می شود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان