شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

نماینده مردم صومعه سرا گفت: صومعه سرا از دیشب تا الان بالاترین آمار کشته شدگان را از زمان شیوع ویروس کرونا داشته است. وضعیت به هم خورده است و دارو و تجهیزات در داروخانه ها و بیمارستان ها وجود ندارد.

به گزارش حکایت گیلان | کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس امروز (چهارشنبه 20 مردادماه) طی تذکری در صحن علنی مجلس از وضعیت اسفناک شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان های گیلان، گلستان و مازندران اعلام هشدار کرد.

وی گفت: صومعه سرا از دیشب تا الان بالاترین آمار کشته شدگان را از زمان شیوع ویروس کرونا داشته است.  وضعیت به هم خورده است و دارو و تجهیزات در داروخانه ها و بیمارستان ها وجود ندارد و بیشتر بیماران کرونایی در محوطه حیاط می خوابند.

دلخوش از هیئت رئیسه مجلس خواست که از سپاه پاسداران بخواهد تا بیمارستان صحرایی خود را در استان های گیلان، گلستان و مازندران دایر کند.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر دلخوش گفت: از مردم فهیم کشورمان می خواهیم امان بدهند و فعلا به استان های گیلان، گلستان و مازندران و لرستان سفر نکنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح در برپایی بیمارستان های صحرایی عنایت داشته باشند و وزارت کشور و نیرو انتظامی در برخورد و کنترل ترددها فعال تر باشند و ستاد کرونا فعال تر برخورد کند.

آقای وزیر بهداشت! فکری به حال مردم گیلان کنید
همچنین عضو دیگر مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اوضاع گیلان در شرایط کرونایی گفت: سوال بنده از مسؤولان وزارت بهداشت این که آیا وضعیت گیلان و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی را نمی‌بینند که هیج اقدامی تاکنون در این خصوص اتخاذ نشده است.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل  با بیان اینکه شرایط کرونایی در گیلان بسیار حاد است، اظهار کرد: در چند هفته گذشته متأسفانه تعداد جانباختگان کرونایی در گیلان رو به افزایش بوده و این امر نشان دهنده فوق حاد بودن شرایط کرونایی در گیلان است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی دولت سابق به گیلان در شرایط کرونایی گفت: سؤال بنده از مسؤولان وزارت بهداشت این که آیا وضعیت گیلان و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را نمی‌بینند که هیج اقدامی درخوری تاکنون در این خصوص اتخاذ نشده است؟

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه خود به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی به وضعیت کرونایی این استان بیان کرد: هر روز بر تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان ازجمله پورسینا، رازی و گلسار افزوده‌ می‌شود لذا از شخص وزیر بهداشت درخواست دارم اقدام عاجل پزشکی در این استان انجام دهد.

به گفته فرخی استان گیلان در حال حاضر به ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز، مخزن آن و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید دارو و تجهیزات و برای جذب و به‌کارگیری پرستار و نیروی خدماتی نیاز دارد.

منبع: فارس

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان