شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | در این بیانیه ادعا شده:همه شواهد موجود نشان می دهد که ایران درحمله به نفتکش "مرسر استریت" نقش داشته است.

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله اخیر به نفتکش اسراییلی" مرسر استریت" در دریای عمان، ایران را متهم به دست داشتن در این حمله کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، وزرای خارجه آمریکا، بریتانیا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه و آلمان در بیانیه ای حمله هفته گذشته به نفتکش "مرسر استریت" در دریای عمان را اقدامی عامدانه و بر خلاف مقررات بین المللی دانسته و آن را محکوم کردند.

در این بیانیه با ادعای اینکه رفتارهای ایران تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی است، مدعی شدند همه شواهد موجود نشان می دهد که ایران در حمله هفته گذشته به نفتکش مرسر استریت دست دارد.

در این بیانیه که از سوی وزارت خارجه بریتانیا به عنوان ریاست دوره ای گروه هفت منتشر شده، آمده:" رفتار ایران در کنار حمایت از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیر دولتی ، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

ما از ایران می خواهیم همه فعالیت های مغایر با قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل را متوقف کند و از همه طرف ها می خواهیم تا در تقویت ثبات و صلح منطقه نقش سازنده ایفا کنند. "

این بیانیه در نتیجه تلاش های یک هفته گذشته اسراییل و بریتانیا برای ایجاد اجماعی جهانی علیه ایران منتشر شده است. 3 روز پیش نیز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با صدور بیانیه ای مشابه ایران را مسئول حمله به نفتکش اسراییلی معرفی کرده و این اقدام را محکوم کرده بود. انگلیس و اسراییل همچنین می کوشند از فشار شورای امنیت علیه ایران نیز بهره بگیرند.

ایران با مشکوک دانستن این حمله و تنش های دریایی اخیر در منطقه دریای عمان، هر گونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به رزیم اسراییل هشدار داده است در صورت ماجراجویی نظام عیله ایران، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

اسراییل از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا در 6 ماه گذشته تلاش بسیاری کرده تا آمریکا را از احیای برجام منصرف کرده و اجماعی جهانی علیه ایران شکل دهد.

منبع:عصر ایران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان