جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
از موافقین و مخالفین تا ساکتین و ممتنعین!

نگاهی به نظرات نمایندگان گیلان درباره طرح محدودیت های اینترنتی

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۱۱:۱۹ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | تصویب طرح «حمایت از کاربران و ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» توسط مجلس یازدهم، به موضوع روز این روزهای افکار عمومی تبدیل شده است و البته بیشتر نظرات مخالف این اقدام را نشان می دهد. این طرح از زمان آغاز مجلس یازدهم، مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از اصلاحیه های لازم قرار است توسط کمیسیون ویژه ای بررسی و در صورت تایید شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا شود. 

نحوه برخورد نمایندگان به این طرح متفاوت است و بسیاری از موافقان و مخالفان هرکدام به شیوه های مختلف نظرات خود را اعلام می کنند. البته عده ای نیز مثل همیشه صحبتی ندارند و با رای ممتنع خود معلوم نیست در مجلس چه می کنند!

در زیر نگاه نمایندگان گیلان به طرح محدودیت های اینترنت  را مورد بررسی قرار دادیم. 

غلامرضا مرحبا ( نماینده آستارا)

مخالف

وی گفته است از همان اول در محافلی که بین نمایندگان تشکیل می‌شد، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌است. هرچند در روز رای گیری در مجلس حاضر نبود.

ابراهیم نجفی ( نماینده آستانه اشرفیه)

نامشخص

او تازه وارد مجلس شده است و نظری در این رابطه اعلام نکرده است.

احمد دنیامالی ( نماینده بندرانزلی)

مخالف

نماینده انزلی تاکنون واکنش خاصی نشان نداده، اما گفته می شود از مخالفین این طرح بود. وی از جمله کسانی بود که نامش در رسانه ها به عنوان مخالف طرح نام برده شده است.

حسن محمدیاری ( نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال)

مخالف

نماینده تالش از جمله افرادی بود که در صحن علنی مجلس مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد و معتقد بود چنین طرحی کسب و کار فضای مجازی را به مخاطره می اندازد.

جبار کوچکی نژاد ( نماینده رشت و خمام)

موافق

کوچکی نژاد از امضا کنندگان طرح صیانت است. هرچند به طور رسمی مصاحبه ای در این زمینه نداشته است.

سید علی آقازاده ( نماینده رشت و خمام)

نامشخص

آقازاده تاکنون واکنشی به این طرح نداشته است. هرچند گرایش اصولگرایی و نزدیک به اکثریت مجلس دارد.

محمدرضا احمدی سنگری ( نماینده رشت و خمام)

موافق

یکی از امضاکنندگان این طرح محسوب می شود. وی در مصاحبه ای سعی کرده است نشان دهد که قرار نیست با این طرح مسدودیت و فیلترینگ صورت گیرد.


مهرداد گودرزوند چگینی ( نماینده رودبار)

مخالف

نماینده رودبار گفته است «اولویت مشکلات کشور معیشت، آب و برق است، نه فضای مجازی و بهتر بود که دوستان صبر کنند تا دولت جدید بیاید و در این زمینه لایحه بدهد.»


محمد صفری ملک میان ( نماینده رودسر و املش)

موافق

نماینده روحانی رودسر و املش گفته است « بیگانگان و معاندین در حال برعکس جلوه دادن مصوبه مجلس هستند» وی البته معتقد است « ماه‌ها زمان می‌برد تا بتوانیم به یک نتیجه درستی برسیم و مردم را هم در جریان ریز تصمیمات قرار می‌دهیم»

کاظم دلخوش (نماینده صومعه سرا)

مخالف

هرچند دلخوش از امضاکنندگان اولیه طرح در ماه های گذشته بود اما معتقد بود که این طرح فعلا ضرورت ندارد و باید توسط همه نمایندگان بررسی شود.

خلیل بهروزی فر ( نماینده فومن و شفت)

مخالف

این نماینده اصولگرا گفته است «طرح صیانت از فضای مجازی لطمه جبران ناپذیری به مشاغل و کسب و کار خانگی مردم وارد خواهد کرد و به طرحی که موجب محدودیت اطلاع رسانی باشد رای نخواهم داد.»

رسول فرخی میکال

نامشخص

در برخی رسانه ها نام او به عنوان یکی از کسانی نام برده شده که با این موافقت کرده است. ولی هنوز اظهارنظر رسمی در این زمینه نداشته است.

پرویز محمدنژاد

نامشخص

مثل همیشه در مسائل مهم کشوری شاهد سکوت نماینده فعلی لنگرود هستیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان