جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | سامان بدر: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. مشاهدات مردمی هم نشان می دهد که بحران جدیدی در وضعیت کرونای استان به وجود آمده که نشان می دهد بسیاری از مردم درگیر بیماری شده اند. بنا به گفته معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، 200 بیمار بدحال کرونایی بستری هستند. وی درخواست کرده است:  شهروندان تنها به برای کارهای بسیار مهم و ضروری از منزل خارج شوند و حتی خرید ارزاق روزانه خود را نیز با استفاده از روش‌های اینترنتی انجام دهند.

به نظر می رسد وضعیت سخت کرونا در استان گیلان ناشی از سفرهای تعطیلی  چند مدت گذشته پایتخت و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون سریع است. شاید برای همین، نیاز باشد  بار دیگر باید طرح « در خانه بمانیم» در استان گیلان تبلیغ شود و محدودیت های گسترده ای را شاهد باشیم. هرچند مشخص است تعطیلی اصناف تنها راه حل خروج از بحران نیست و اصناف خسارات زیادی را متحمل می شوند که دولت نیز به آن ها کمک نمی کند، اما برای خروج از بحران فعلی لازم به نظر می رسد. 

البته از آن جا که مراسم محرم نیز در پیش است و برخی افراد قصد دارند به هر نحوی این بار مراسم عزاداری را بگیرند، انتظار افکار عمومی این است که در امر محدودیت ها تبعیضی صورت نگیرد و  مراسم های عزاداری هم تابع محدودیت های کرونایی باشد تا طی یک برنامه ریزی مناسب از این پیک سخت کرونا عبور کنیم تا شاید بعد از آن با واکسیناسیون سریع، به وضعیت مطلوب تری دست پیدا کنیم. 

حدود  یک سال و نیم است که کرونا جان بسیاری از عزیزان ما را گرفته است. استان گیلان از همان ابتدا درگیر این بیماری بوده و حالا نیز وضعیت بهتر نشده است. ولی حالا تجربیات بهتری برای مقابله با این بیماری وجود دارد که نمی توان مثل گذشته اشتباهات را تکرار کرد. در صورت تکرار این اشتباهات، دوباره شاهد وضعیت ناگواری خواهیم بود که مشخص نیست تا کجا ادامه دارد. 

مراسم عزاداری، جشن عروسی، بزم و مهمانی در شرایط کرونایی و با ترس و بیم نه جذابیتی دارد و نه ضرورتی! مشکلات را گردن دیگران انداختن نیز کاری را حل نمی کند. اگر قرار باشد با همین وضعیت شرایط ادامه پیدا کند نه دیگر نه از تاک نشان بود و نه از تاک نشان! رسانه ها، فعالان اجتماعی و مذهبی و مردم باید در این زمینه کمک کنند و اجازه ندهند عده ای دوباره بحران های جدیدی را افزوده کنند که تنها سیاهی و قرمزی نصیب مردم شود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان