جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

حکایت گیلان | قتل هنرمند افغانستانی در قندهار و انتشار تصاویری از دستگیری او موجب واکنش مردم در فضای مجازی شد.

 انتشار ویدئویی از دستگیری و ضرب و شتم «نظر محمد» مشهور به «خاشه جوان قندهاری»، طنزپرداز مشهور افغانستانی موجب واکنش‌ها و خشم مردم در سراسر جهان شده است.

این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، خاشه جوان را پس از بازداشت نشان می‌دهد که در میان افرادی مسلح در خودرو نشسته است و به شکل مظلومانه‌ای مورد ضرب و شتم و توهین قرار می‌گیرد.

نظرمحمد مشهور به خاشه جوان یک طنزپرداز محلی بود که به دلیل خوش‌طبعی و فکاهی‌هایش در میان مردم شناخته می‌شد. گفته می‌شود او در پلیس افغانستان نیز عضویت داشته است.

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان در واکنش به تیرباران خاشه جوان توسط طالبان در صفحه فیس بوک خود نوشت: «ویدیوی لحظات قبل از اعدام صحرایی خاشه جوان قندهاری نشان می‌دهد که طالب نه به شریعت پابند است، نه محکمه دارد، نه قانون و نه انسانیت.»

همچنین سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز در صفحه فیس بوک خود نوشت: «سیلی بر صورت نظر محمد خاشه کمیدین مشهور قندهاری، سیلی بر صورت تمام مردم افغانستان و توهین به انسانیت و کرامت انسانی است. سیلی دژخیم عبوس جور و جهل و جمود بر چهره خندان عدالت و دانایی و هنر است.»

او در بخش دیگری از پیام فیس بوکی خود نوشته است: «تیرباران خاشه یکبار دیگر ماهیت ددمنشانه دشمنان این سرزمین و دشمنی آنان را با فرهنگ و هنر و آزادی و آزادگی به نمایش گذاشت.»

کاربران ایرانی نیز در شبکه‌های اینستاگرام و توییتر با انتشار عکس‌ها و نقاشی‌هایی از خاشه جوان با مردم افغانستان و قندهار ابراز همدردی کردند.

گفته می‌شود این هنرمند پس از دستگیری به شکل وحشیانه‌ای اعدام شده است.

منبع: آنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان