جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | بهنیا ثابت رفتار:

افتتاحیه های عجیب و غریب در ایران سابقه بسیاری دارد. گویی مسئولین یک روبان و قیچی در جیب خودشان یا اطرافیانشان دارند و به محض آن که قدمی در راستای انجام وظایفشان برمیدارند روبان و قیچی را آماده کرده و در مقابل دوربین ها ژست قهرمانانه به خود می گیرند. آخرین این موارد افتتاح عجیب و غریب یک دستگاه آمبولانس در لنگرود با حضور آقای نماینده است!

چند سالی است سطح افتتاحیه ها در استان گیلان تعجب برانگیز شده و از افتتاح بیمارستان ها و کارخانه ها و اقدامات شاخص به سطح مهدکودک، آرایشگاه، ترانس برق و آمبولانس تنزل یافته است.

همین سه سال قبل بود که افتتاحیه یک مهدکودک در لنگرود به مناسبت هفته دولت خبرساز شد و به سوژه روز فضای مجازی تبدیل شده بود. (اینجا بخوانید) افتتاح یک پست تقویت برق به صورت نمادین در سقالکسار نیز حسابی سروصدا به پا کرد و سوژه شد. (اینجا بخوانید)

البته استان های دیگر موارد مشابهی داشته اند. به عنوان مثال می توان به افتتاح سرویس بهداشتی با حضور نماینده مجلس اشاره کرد (اینجا بخوانید) و یا برای سیم خاردار هم افتتاحیه گرفتند. (اینجا بخوانید) و اینها تنها نمونه هایی از شاهکار مسئولین است.

ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری و تلاش یکایک مسئولین بابت افزودن یک دستگاه آمبولانس به سیستم بهداشت و درمان لنگرود، که قطعا می تواند به بیماران بسیاری کمک کند و مشکلات بسیاری را رفع نماید انتظار می رود مسئولین و به ویژه نمایندگان رفتاری پخته تر از خود به نمایش بگذارند و سطح اقدامات و تلاش های دستگاه های مختلف را با نمایش دادن چنین مراسم های افتتاحیه ای در افکار عمومی تنزل ندهند.

هرچند افزودن آمبولانس اقدام پسندیده ای بوده است اما به نظر نمی رسد ضرورتی داشته باشد که هر اقدامی با روبان و قیچی و مراسم افتتاحیه همراه باشد و شاید بهتر باشد چنین مواردی را در سطح محلی از طریق رسانه ها به اطلاع عموم مردم برسانند. آنچه امروز مورد انتقاد است نحوه برخورد مدیران ما با مسائل مختلف و فاصله گرفتن از استانداردهای روز دنیا است؛ استانداردهایی که حتی در برگزاری مراسم های افتتاحیه نیز روز به روز بیشتر و محسوس تر از دنیا فاصله می گیرد.

منبع:حرف تازه

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان