جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

حکایت گیلان | مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاهش دما به ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه محسوس خواهد بود و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با رگبار باران و وزش باد دانست و اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۳ میلیمتر بارندگی در ایستگاه آستارا داشتیم که بیشترین میزان در میان ایستگاه هاست.

وی بندرانزلی با ۳۳ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۰ درجه سلسیوس را به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان دانست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه نسبتا پایدار در منطقه طی امروز است، افزود: شرایط برای کاهش ابر و افزایش نسبی دما تا فردا فراهم است.

دادرس تصریح کرد: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی، ابرناکی و رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نیست، اما از اواخر وقت سه شنبه، با نفوذ سامانه خنک و بارش زا به منطقه شاهد افزایش ابر، بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید و خیلی شدید خواهیم بود.

وی از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کاهش دما به ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه محسوس خواهد بود و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه سامانه بارشی مذکور تا پایان هفته فعال است، گفت: آبگرفتگی، آسیب به سازه ها، بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن روان آب در مسیل ها و شالیزارها دور از انتظار نیست.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان