پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره چرایی کاهش ۳۵ هزار نفری داوطلبان کنکور سراسری بیان کرد: به هر حال شرایط فعلی خاص است و یکی از دلایل آن هم می‌تواند موضوع کرونا باشد. البته داوطلبان برای خود دلایل دیگر هم می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار ۳۵ هزار نفری داوطلبان آمار معناداری نیست، گفت: این میزان چندان عدد معناداری نیست. زیرا در هر گروه اگر ملاحظه شود، ۵ تا ۱۰ هزار نفر کاهش داوطلب داشتیم و این عدد قابل توجهی نیست که بخواهد روند خاصی را نشان دهد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره تمدید زمان‌های ثبت‌نام اظهار کرد: به طور کلی علت تمدید زمان‌های ثبت‌نام دو بخش دارد؛ یک بخش این است که زمان‌های آزمون به لحاظ شیوع کرونا احتمالا در کشور تغییر می‌کند و ما هم باید سیستم ثبت نام را باز کنیم.

خدایی خاطرنشان کرد: از طرفی موارد دیگری هم وجود دارد به این صورت که ممکن است یک شخص اگر قرار بوده در تهران امتحان بدهد، حالا به هر دلیلی شرایطش به گونه‌ای شده که می‎خواهد در شیراز کنکور دهد، به هر حال همه این موارد موثر است.

وی اضافه کرد: یک بخش دیگر هم موضوع ویرایش اطلاعات است. ما مهلت‌هایی را برای افرادی که بخواهند اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند در نظر می‌گیریم و این هیچ اشکالی ندارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به این سوال که پیش‌تر زمان ثبت نام کنکور صرفا دو مرتبه تمدید می‌شد، اما اکنون به عنوان مثال برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد، مهلت ثبت نام حتی تا چهارمرتبه هم تمدید می‌شود، علت این چیست؟ آیا این نشان از عدم تمایل جوانان ما به دانشگاه ندارد، گفت: خیر، پیش‌تر روش ثبت نام به روش دستی بود و اکنون روش الکترونیکی شده و مشکلی هم ندارد.

خدایی خاطرنشان کرد: ضمن این که ما از روی آمار ثبت نام نمی‌توانیم بگوییم که جوانان نسبت به دانشگاه بی‌میل شده‌اند، ولی شاید مسائل دیگری باشد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در بحث درخواست‌های شرکت در دانشگاه‌های آموزش عالی، به غیر از کارشناسی ارشد در سایر آزمون‌هایمان آنقدر روند کاهشی را مشاهده نمی‌کنیم. در مقطع ارشد به طور کلی روند کاهشی است، در حالی که ظرفیت‌ها هم افزایش دارد. در مقطع کارشناسی ارشد تقاضا برای شرکت در این آزمون پایین است.

منبع: دیدار نیوز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان