سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
عکس های دیدنی ترانگ هوی فام؛

برداشت گل نیلوفر آبی در ویتنام

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ ۰۴:۲۷ چاپ

حکایت گیلان | پاییز هرسال، دلتای رود مکونگ (Mekong Delta) ویتنام پر از نیلوفرهای آبی زیبا با ساقه‌های بلند می‌شود که حاصل سیلاب‌هایی است که این آبراه را تغذیه می‌کنند. از اوایل سپتامبر تا اواسط نوامبر، کشاورزان استان "لونگ آن (Long An)" روزهای خود را صرف برداشت این گل‌های ظریف می‌کنند. این منظره بسیار شگفت‌آور است و خوشبختانه، عکاس ترانگ هوی فام (Trung Huy Pham) از مهارت خود برای گرفتن عکس‌های هوایی خیره‌کننده از این صحنه استفاده کرده است.

با وجود گرمای شدید و حجم زیاد آب، فام مجموعه‌ای زیبا از تصاویر را تهیه‌ کرده است. در بسیاری از مناطق، آب‌های تیره، تضاد خوشایندی را با شکوفه‌های رنگارنگ و کلاه‌های مخروطی سنتی که کشاورزان بر سر دارند ایجاد می‌کند. اکثر نیلوفرهای آبی به رنگ صورتی پررنگ یا سفید هستند. از آنجا که نیلوفرهای سفید فقط در شب شکوفه می‌دهند، آن‌ها اغلب "گل‌های ارواح" نامیده می‌شوند.

 

 

گرچه برداشت نیلوفرهای آبی مسافران و عکاسان زیادی که از دیدن این صحنه لذت می‌برند را به خود جلب می‌کند، برداشت آن‌ها به‌اندازه یک روز کاری برای کشاورزان زمان‌بر است. آن‌ها نیلوفرهای آبی را که بدون نیاز به مراقبت خاصی رشد می‌کنند جمع‌آوری کرده و بر روی قایق‌های خود می‌گذارند. این نیلوفرها برای کشاورزان درآمد اضافی دارند، زیرا می‌توانند به‌عنوان دکوراسیون یا غذا استفاده شوند – ساقه‌های آن‌ها خوراکی هستند و از گیاه آن می‌توان برای تهیه چای استفاده کرد.

فام امیدوار است که عکس‌های وی نوعی قدردانی از این سنت غنی بوده و زیبایی کار سخت را به مردم نشان دهد.

برداشت سالانه نیلوفرهای آبی ویتنام یک تصویری باورنکردنی از زیبایی و کار سخت است که برخی دیگر از تصاویر مربوط به آن را باهم تماشا می‌کنیم و غرق این زیبایی می‌شویم.

/لست سکند/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان