سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، دریای کاسپین جان دو جوان را در شهرستان آستارا گرفت.

سید سعید میرقربانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار کرد: در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر در آب های دریای کاسپین در شهرستان مرزی بندر آستارا غرق شدند.

وی ادامه داد: نخستین قربانی که "مهدی – ش" ۲۴ ساله اهل تبریز بود، به همراه سه جوان دیگر در منطقه ممنوعه شنا در منطقه سیبلی از توابع بخش لوندویل شنا می کرد که متأسفانه جان خود را از دست داد.

وی افزود: این افراد به دلیل عدم آشنایی به فنون و محل شنا، گرفتار می شوند که سه نفر توسط قایقرانان و مردم حاضر در محل نجات پیدا می کنند و چهارمین نفر نیز جان خود را از دست می دهد.

میرقربانی در بخش دیگر سخنان خود به حادثه دیگر که حدود ساعت ۱۴ امروز (پنج شنبه ۳ تیر) رخ داد، اشاره کرد و توضیح داد: در این حادثه، تنی چند از جوانان آستارایی حدود ۱۶ و ۱۷ ساله، به شکل گروهی اقدام به شنا در اعماق دریا در ساحل شریعتی این بندر مرزی می کنند.

وی ادامه داد: این افراد پس از مدتی به سمت ساحل بازمی گردند، که متأسفانه یکی از جوانان به نام "عرفان شوند. از گروه جدا می شود که متأسفانه جان خود را از دست می دهد.

معاون فرمانداری آستارا با تأکید بر اینکه علت مرگ نیز در دست بررسی می باشد، خاطرنشان کرد: عملیات جستجو برای یافتن جسد این جوان توسط منجیان غریق عضو هیأت نجات غریق و غواصی وابسته به اداره ورزش و جوانان شهرستان مرزی بندر آستارا نیز حدود ۵ ساعت به طول انجامید.

وی در پایان از مردم درخواست کرد: از شنا در مناطق ممنوعه و پرخطر به شدت بپرهیزند و جهت تأمین سلامت خود و همراهان از طرح های سلامت دریا بهره مند شوند. 

منبع:ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان