چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
اصولگرایان گیلان و فقدان شخصیت های مطرح برای حضور در کابینه:

 دلمان برای داشتن نوبخت تنگ می شود؟

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ ۱۱:۴۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | یکی از نمایندگان گیلان تعریف می کند که از روحانی درخواست وزیر گیلانی در کابینه می کند و او پاسخ می دهد که شما یکی دارید که اندازه ده وزیر است.

هرچند محمدباقر نوبخت طی این سال ها مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اما تاثیرگذاریش در پیگیری برخی پروژه های بزرگ در استان گیلان نباید فراموش شود. البته جدا از این ما شاهد بودیم که در حد اعضای شورا و شهرداران شهرهای کوچک گیلان هم این فرصت را پیدا می کردند که با معاون گیلانی رئیس جمهور دیدار کنند که این نیز به نوبه خود یک فرصت محسوب می شد. هرچند در مجموع بسیاری از کارها باقی مانده است و البته بعضی اطرافیان نوبخت نیز آن چنان ضعیف ظاهر شدند که گویی جز تملق جناب ایشان هیچ ویژگی خاصی نداشتند.

با همه این ها، عمر دولت روحانی رو به پایان است و نوبخت نیز به گفته خود قرار است به دانشگاه برود و اگر هم قصدی نداشت شانسی برای وی جهت حضور در کابینه بعدی وجود ندارد. در سوی مقابل ابراهیم رئیسی قرار دارد که در میان اعضای اصلی ستاد انتخاباتی وی نام گیلانی مطرحی دیده نمی شود و این بدین معنا است که احتمالا حضور گیلانی ها در کابینه دولت بعدی کمرنگ خواهد بود.

در زمان انتخابات ستادهای مختلفی در استان گیلان به نام ابراهیم رئیسی تشکیل شد که هرکدام عناوینی مختلفی داشت. ولی بعید است هیچ کدام آن ها در سطح به دست آوردن مقام های کشوری باشند. شاید اسدالله عباسی نماینده اسبق رودسر و املش با سابقه کوتاه وزارت کار بتواند به عنوان یک گزینه محتمل در کابینه بعدی محسوب شود. عباسی عضو ستاد مرکزی انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در این انتخابات بود. وی بعد از استیضاح جنجالی شیخ الاسلامی به عنوان وزیر کار انتخاب شد و چندین مساله جنجالی از جمله ادامه کار سعید مرتضوی و شائبه جذب 500 نفر بدون تشریفات قانونی در دوره وی اتفاق افتاد. البته عباسی جز نیروهای رادیکال اصولگرایان محسوب نمی شود و در انتخابات گذشته مجلس نیز در لیست شورای ائتلاف قرار نداشت. حال نیز بعید است وی به عنوان وزیر در دولت رئیسی به مجلس معرفی شود.

محمد دوستار و سردار آقازاده نیز با احکام ستاد مرکزی رئیسی به عنوان روسای ستادهای اصلی وی در گیلان منصوب شدند که به نظر می رسد در نهایت بتوانند جزء گزینه های دولت برای تصدی مدیریت ارشد در استان گیلان باشند. البته گفته می شود رئیسی قصد ندارد از نمایندگان مجلس در کابینه خود استفاده کند. به نظر می رسد اصولگرایان طی این سال ها چندان نتوانستند شخصیتی مطرح ملی معرفی کنند که بتوان حضور وی را در کابینه آینده قطعی دانست. شاید این از عواملی باشد که بسیاری خیلی زود برای داشتن فردی مثل نوبخت در سطوح بالای کابینه دلتنگی کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان