جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | طرح اقدام ملی مسکن در گیلان امروز با برگزاری قرعه کشی ببین متقاضیان این پروژه ۶۰ واحدی در لنگرود آغاز شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان غروب چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این ارتباط اظهار داشت: ۲۶۳ متقاضی در شهر لنگرود در این طرح ثبت نام  کردند که تعداد یکصد نفر واجد شرایط در این طرح قرار گرفتند.

بهمن بابایی  با بیان اینکه پروژه طرح اقدام ملی شهر لنگرود در زمینی به مساحت تقریبی ۲ هزار و ۵۰۰  متر مربع در ۶ بلوک ۵ طبقه، ۱۰ واحدی (هر طبقه ۲ واحد) با اسکلت بتنی طراحی  شده است، اظهار کرد:  تاکنون ۴۸ نفر نسبت به واریز وجه نزد بانک مسکن اقدام کرده اند که بر این اساس انتخاب سرگروه و بلوک متقاضیان مشخص می شود.

وی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای این واحدها بیان کرد: تسهیلات این طرح برای هر متقاضی مبلغ یک میلیارد ریال (یکصد میلیون تومان) با بهره ١٨ درصد می باشد که اکنون به این طرح اختصاص یافته و زمین های واگذار شده به متقاضیان بصورت ۹۹ ساله می باشد.

وی ادامه داد: در مراسم امروز تعداد ۶ بلوک (قطعه زمین) در قالب گروه های ۱۰ نفره ابتدا بصورت توافق سرگروه مشخص و سپس جهت افراد باقیمانده بصورت قرعه کشی انجام شد که این مراسم قرعه کشی در شهرستان های دیگر استان نیز انجام می شود.

طرح اقدام ملی مسکن به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و در این طرح ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود. شهرهای رشت، انزلی، رودسر، صومعه سرا، لنگرود، شفت، لوشان، کیاشهر، مرجقل جزو شهرهای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان هستند.

اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان ساخت ۲ هزار و ۵۶۶ واحد بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان