پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | نمی توانید صبح را بدون نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه شروع کنید؟ اگر شما هم عادت دارید با معده خالی چای یا قهوه بنوشید باید گفت این نوشیدنی ها ممکن است بهترین و راحت ترین نوشیدنی ها محسوب شوند، اما نوشیدن آنها بلافاصله بعد از بیدار شدن در سکوت به بدن آسیب می رساند.

چای و قهوه ماهیتی اسیدی دارند و نوشیدن آنها با معده خالی تعادل اسید و باز را مختل می کند که می تواند منجر به اسیدیته یا سوءهاضمه شود، همچنین چای حاوی ترکیبی به نام تئوفیلین دارای اثر دهیدراته شدن است و به احتمال زیاد باعث یبوست می شود.

اول صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه باکتری های موجود در دهان قند را تجزیه می کنند که باعث افزایش سطح اسید در دهان و فرسایش مینای دندان می شود، همچنین برخی افراد صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه ترکیب شده با شیر نیز احساس نفخ می کنند.

بهترین زمان برای نوشیدن چای به طور معمول یک تا 2 ساعت پس از خوردن غذا است. می توانید آنها را صبح نیز بنوشید، اما نباید معده خالی باشد و چای یا قهوه نخستین چیزی نیستند که بعد از بیدار شدن می خورید.

اکثر افراد عصر چای همراه با میان وعده های دیگر می نوشند. نوشیدن قهوه قبل از ورزش به طور معمول توصیه می شود زیرا در تامین انرژی و سوزاندن کالری اضافی به شما کمک می کند، اما در نظر داشته باشید از نوشیدن قهوه درست قبل از زمان خواب خودداری کنید زیرا باعث ایجاد اختلال در چرخه خواب می شود و حتی ممکن است چندین بار در طول شب باعث بیداری شما شود.

 
بعد از بیدار شدن از خواب می توانید یک فنجان آب گرم و لیموترش با کمی نمک و فلفل سیاه بنوشید. این نوشیدنی یک گزینه عالی برای کاهش وزن محسوب می شود، همچنین باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود. چای گیلوی یا آب آمله نیز برخی از گزینه های موثر برای تقویت ایمنی بدن هستند.

اگر صبح خیلی تنبل هستید و نمی خواهید کار زیادی انجام دهید فقط کافی است آب ولرم را با پودر تخم کتان بنوشید. این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان شگفت انگیز متابولیسم شما را بهبود می بخشد.

منبع: بهداشت نیوز

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان