جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
در مورد بازیکنی که این روزها تیتر یک ایران و پرتغال است:

یک طارمی مرغوب

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۸:۵۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مهدی طارمی بدون شک بهترین لژیونر فوتبال ایران محسوب می شود که در دیدار مقابل بحرین عملکرد خیره کننده ای داشت.


 نه در ایران بلکه در پرتغال هم تیتر بسیاری از اخبار به یک نام تعلق دارد: مهدی طارمی. نامی که کمتر کسی تصور می کرد بعد از اشتباهات پیاپی و حواشی زیادی که داشت بتواند موفقیت های امروز را به دست آورد و در فوتبال اروپا نامی برای خود دست و پا کند و حالا هم جزو بهترین های تیم ملی باشد.

بعد از یک فصل درخشان در پورتو و زدن یکی از زیباترین گل های سال همه امیدوار به درخشش طارمی در دیدارهای مهم تیم ملی بودند. در بازی مقابل هنگ کنگ نه او و نه آزمون انتظارات را برآورده نکردند اما زوج موفق ایرانی توانستند عملکرد خیره کننده ای در مقابل بحرین داشته باشند. طارمی در مقابل شاگردان سوزا دو پاس گل داد و یک گل هم زد.


او در مصاحبه بعد از مسابقه هم ثابت کرد دیگر طارمی سال های قبل نیست و تمام حرف ها و صحبت هایش حساب شده و کاملا حرفه ای بود تا نشان دهد او فقط اروپایی گل نمی زند بلکه اروپایی هم رفتار می کند و این می تواند نقطه روشنی برای تیم ملی فوتبال و البته آینده طارمی باشد.

طارمی که روزی به فکر رفتن از ایران بود و از بازی در اروپا صحبت می کرد به الغرافه قطر رفت اما تغییر رفتار و روی آوردن به سبک زندگی یک فوتبالیست حرفه ای سبب شد او مسیر پیشرفت را پیش بگیرد و راهی تیمی به مانند پورتو شود. حضور طارمی در تیم پورتو به خودی خود یک امتیاز بزرگ است. اما او به این هم راضی نشد و خیلی زود توانست در این تیم پرآوازه جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند و یکی از بازیکنان موثر پورتو لقب بگیرد.

طارمی در طول زمان حضورش در ایران و جدایی از پرسپولیس اشتباهات زیادی داشت که به هیچ وجه نمی توان از آن چشم پوشی کرد اما نکته مثبت برای این شماره 9 موفق، کنار گذاشتن تمام اتفاقات و تلاش برای پیشرفت است که از او یک ستاره ساخت.

قرارداد با ریزه اسپور، محرومیت پرسپولیس و آن اظهارنظر حاشیه ساز بعد از غیبت در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و ... موضوعاتی بود که در زندگی حرفه ای - ورزشی طارمی رخ داده و نمی توان همه آن ها را پاک کرد اما مهدی به خوبی از گذشته درس گرفت. طارمی در مسیر پیشرفت در پرسپولیس مهاجمی بود که موقعیت های زیادی را از دست می داد و برخی رفتارهای نادرست هم داشت؛ او یکی از بهترین موقعیت های تیم ملی را در جام جهانی از دست داد که قطعا اگر امروز به دست آورد به راحتی آب خوردن تبدیل به گل می کند.

مهدی طارمی همان طور که خودش گفت تلاش کرد در حواشی غرق نشود و به جای آه و ناله تلاش کرد. او مسیر حرفه ای شدن در فوتبال را خیلی زود پیدا کرد و برای رهایی از اقیانوس حواشی دست به کار شد. شاید او نتواند اتفاقات رخ داده در پرسپولیس را جبران کند اما او توانست به جایگاه امروز خود برسد و به جای غرق شدن در حواشی روز به روز ارزش خود را در دنیای فوتبال بالا ببرد و این قابل ستایش است.

در سال های اخیر در فوتبال ایران بازیکنان با کیفیت و جوانان مستعد زیادی وجود داشتند اما متاسفانه هرکدام که به حاشیه رفتند فوتبال شان خیلی زود تمام شد و یا اینکه نتوانستند پیشرفت شان را ادامه بدهند اما فوتبال ایران خرسند از داشتن طارمی است.

هرفعل و انفعالی که بعد از سال های پرحاشیه و پرماجرای طارمی رخ داده قطعا بزرگترین کمک را به او کرد تا از آن مسیری که انتهایش در فوتبال پوچ بود، رها شود و به یک طارمی مرغوب و با کیفیتی تبدیل شود که امروز تمام نگاه ها را به خود معطوف کرده و می تواند در حد واندازه های یک ستاره نه تنها در آسیا بلکه در اروپا خودش را نشان بدهد.

/شبنم روحی /

منبع: جماران نیوز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان