پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
زمانی برای رسیدن خطوط موازی به یکدیگر؛

وقتی مدیر دولت روحانی رییس ستاد رییسی در گیلان می شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۵:۳۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مریم صابری: شرایط حاکم بر بازار سیاست ایران اینگونه تصویر می‌شود که حسن روحانی رییس جمهور ایران و ابراهیم رییسی کاندیدای پست ریاست جمهوری از نظر تفکرات و مشی سیاسی و مدیریتی مانند دو خط موازی هستند که هرگز به هم نمی‌رسند.

حالا اگر بشنوید که اخیرا از سوی حجت‌الاسلام سیدحامد علم الهدی رئیس ستاد مردمی و اقوام آیت‌الله رئیسی برای حامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان حکم ریاست ستاد مردمی انتخاباتی رییسی در گیلان صادر شده متعجب می‌شوید؟
اما متعجب نشوید چون در سپهر سیاسی ایران گاه خط و خطوط و باور سیاسی افراد به حفظ صندلی ریاست ارتباط مستقیمی پیدا می‌‌کند.
درست یا غلط تا اینجای کار و با توجه به اتفاقات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد 1400 اعضای ستاد ابراهیم رئیسی خود را برنده این عرصه می‌دانند.
شاید همین باور باعث شده است که تا امروز چندین ستاد با عناوین مشابه در سراسر ایران برای رییسی شروع به کار کند. موضوعی که با همان نسبت رقابت زیادی را هم بین بعضی از فعالان و مدیران اصولگرا برای گرفتن یک حکم از این ستادها به وجود آورده است.چون تجربه ثابت کرده است کسانی که در ستادهای انتخاباتی کاندیداها موفق به اخذ یک حکم می‌شوند شانس بالایی هم برای نشستن بر صندلی مدیریتی کاندیدای پیروز پیدا می‌کنند. با این همه نه فعالیت انتخاباتی و تلاش برای پیروزی کاندیدای مورد نظر عجیب است و نه اینکه برای رسیدن به صندلی دلخواهت تلاش کنی اما هر طور که حساب می‌کنی خبر صدور برخی احکام از سوی ستاد رییسی برای مدیران دولت حسن روحانی که گرایش اعتدالی و اصلاح طلبانه دارد بسیار عجیب است.
یکی از همین خبرهای عجیب صدور حکم ریاست ستاد مردمی انتخاباتی رییسی در گیلان برای میرحامد اختری است. مورد عجیب این حکم در آن است که اختری در حال حاضر مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان در دولت فعلی یعنی حسن روحانی است و اختلاف دیدگاه دولت روحانی با رییسی در همان انتخابات 96 بر همه روشن شد .
البته به نظر می‌آید که باید منتظر ادامه صدور این نوع احکام باشیم. چون حکمی مشابه هم در بندر انزلی برای شهردار این شهر یعنی سید بدرالدین بدری از سوی ستاد رییسی صادر شده است و نامبرده به سمت معاون هماهنگی ستاد منصوب شده است. نکته عجیب صدور حکم برای بدری آن است که او شهردار منتخب لیست امید(همان اصلاح‌طلبان) این شهر برای شهرداری انزلی بود که حالا مورد توجه سید حامد علم الهدی رییس ستاد مردمی انتخاباتی رییسی قرار گرفته است.

همچنین خبرهای مختلفی هم طی روزهای گذشته از برخی سازمانهای بزرگ مانند تامین اجتماعی منتشر شد که مدیران میانی این سازمان در ستادهای شهرهای مختلف ایران برای پیروزی رییسی تلاش می‌کنند.
این قبیل تلاش‌ها و احکام باعث زنده شدن انتقاداتی می‌شود که پیش از این بارها خطاب به روحانی برای انتخاب مدیران ناهمسو از نظر سیاسی شده بود.
انتخاب مدیران همسو و همراه حق هر دولتی است و حالا بعد از 8 سال می‌شود بهتر بررسی کرد که آیا دولت یازدهم و دوازدهم توانست از این حق خود استفاده کند یا با انتخاب یا پذیرش تحمیلی برخی وزرایی که اعتقادی به اصلاحات نداشتند،زمینه حضور مدیرانی ایجاد شد که اساسا اعتقادی به شعارها و برنامه‌های دولت روحانی نداشتند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان