جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
پس از ۳ سال تحقیق و بررسی:

درختی که میوه میلیونی می دهد در گیلان جواب داد

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۰۸:۳۰ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید بلوبری در استان گفت: هر کیلوگرم بلوبری به قیمت یک میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

مسعود الماسی در جمع خبرنگاران از تولید بلوبری برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: کار تحقیقات برای کشت این گیاه در نخستین باغ الگویی بلوبری در گیلان با موفقیت به پایان رسیده است.

وی افزود: پس از ۳ سال تحقیق و بررسی موفق شدیم برای نخستین بار در گیلان گیاه بلوبری را تکثیر کرده و به مرحله تولید برسانیم.

الماسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکثیر این گیاه فقط در مراکز تحقیقاتی از طریق کشت بافت انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر موفق شدیم ۸۰۰۰ نهال بلوبری را تکثیر کنیم که خوشبختانه این درختان به مرحله‌ی میوه دهی رسیده است.

وی با بیان اینکه بلوبری ارزش اقتصادی بالایی دارد، تصریح کرد: هر کیلوگرم بلوبری به قیمت یک میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از این میوه علاوه بر استفاده به صورت خام، در تولید مربا، ژله، دسر و نوشیدنی هم استفاده می‌شود.

 بلوبری سرشار از فلاونوئیدها، تانن‌ها، اسیدهای فنولیک و آنتوسیانین است و با داشتن فیبر فراوان، تانن‌ها، آنتوسیانین‌ها، ویتامین C، اسیدهای چرب امگا ۳، کارتنوئیدها و مواد معدنی، ارزش غذایی بالایی دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که بلوبری به دلیل وجود ترکیبات زیستی فعال به ویژه آنتوسیانین ها، نقش بسیار سودمندی در سلامتی دارند.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان