چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | بیت‌کوین محدوده ۵۰ هزار دلار را از دست داده است و این می‌تواند یک هشدار برای فعالان بازار رمزارز‌ها باشد.

 بعد از توئیت ایلان ماسک در رابطه با اینکه تسلا دیگر قصد پذیرش بیت‌کوین را ندارد، بازار کریپتوکارنسی منفجر شد.

دیروز ایلان ماسک توئیتی در رابطه با عدم پذیرش بیت‌کوین به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی و هدر رفت انرژی در استخراج این ارز منتشر کرد که این موضوع کل بازار کریپتوکارنسی را تحت تاثیر قرار داد.


توئیت‌های ایلان ماسک قبلا پامپ و دامپ‌های زیادی در برخی از ارز‌های کوچک ایجاد می‌کرد، اما اینبار بزرگ‌ترین ارز بازار کریپتوکارنسی که نیمی از مارکت بازار را در اختیار دارد را تحت تاثیر قرار داد.

بیت‌کوین محدوده ۵۰ هزار دلار را از دست داده است و این می‌تواند یک هشدار برای فعالان بازار رمزارز‌ها باشد. در اثر ریزش بیت‌کوین اکثر ارز‌های دیجیتال حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد ریزش کردند و کانال صعودی خود را از دست دادند.

دوج‌کوین رتبه پنجم مارک‌کپ شد و در محدوده ۴۳ سنت معامله می‌شود. همچنین اتریوم هم به زیر چهار هزار دلار ریزش کرد و بایننس‌کوین هم در محدوده ۶۰۰ دلار معامله می‌شود.

ریزش ناگهانی بازار درحالیست که کارشناسان عقیده داشتند بیت‌کوین در چند روز آینده محدوده ۶۰ هزار دلار را پشت سر می‌گذارد و روند صعودی خود را از سر می‌گیرد.

به نظر می‌رسد بیت‌کوین نیازمند یک اصلاح نرم‌افزای و ساختاری است، زیرا کارمزد بالاتر و سرعت پایین‌تری نسبت به سایر ارز‌ها دارد.

از طرفی استخراج بیت‌کوین باعث هدررفت انرژی زیادی می‌شود و به همین دلیل برای پذیرش از سمت جامعه جهانی باید تغییر روند دهد.

منبع: فرارو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان