پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

حکایت گیلان |رئیس جمهور آمریکا در توییتی با اشاره به خبر ساخت واکسن کرونا از سوی شرکت داروسازی «فایزر» گفت: برای اینکه پیروزی واکسن به اسم من تمام نشود، خبر ساخت آن بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد.

به نقل از تسنیم، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) به وقت تهران در صفحه توئیتر خود با اشاره به خبر ساخت واکسن کرونا از سوی شرکت داروسازی فایزر گفت: همانطور که قبلا هم گفته بودم، شرکت فایزر بعد از انتخابات خبر ساخت واکسن کرونا را اعلام می‌کند، زیرا جرأت این را نداشت که قبل از برگزاری انتخابات آن را اعلام کند.

ترامپ در ادامه توئیت خود خطاب به مردم آمریکا گفت: اگر جو بایدن رییس‌جمهور بود حداقل تا چهار سال واکسن کرونا نداشتید که در اینصورت جان میلیون‌ها نفر در آمریکا گرفته می‎شد.

رئیس جمهور ایالات متحده تصریح کرد: دموکرات‌ها نمی‌خواستند پیروزی واکسن به اسم من باشد، به همین دلیل خبر ساخت آن پنج روز دیرتر و پس از برگزاری انتخابات اعلام شد.

شرکت داروسازی «فایزر» روز دوشنبه از کشف واکسن کرونا با قابلیت پیشگیری 90 درصدی خبر داد و اعلام کرد که داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

فایزر تاکید کرد که طبق بررسی اولیه، تزریق این واکسن در 90 درصد موارد باعث ایجاد مصونیت داوطلبان در برابر ویروس کرونا شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرده که تا پایان سال 2021 میلادی بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان