پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان |رئیس جمهور کره جنوبی در یک ترمیم کابینه فراگیر امروز جمعه اقدام به تغییر نخست وزیر و شش عضو دیگر کابینه خود با هدف احیای حزبش بعد از شکستهای سختش در انتخابات محلی و همچنین دستور کار سیاسی خود کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در همین راستا مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، کیم بو کیوم، وزیر کشور سابق و چهار دوره قانونگذار این کشور را به جهت جانشینی "چانگ سیه کیون" در مقام نخست وزیری معرفی کرد. او همچنین به معرفی گزینه‌های جدیدی تصدی وزارتخانه‌های زمین، صنعت، شیلات، کار و علم و تکنولوژی پرداخت.

گفتنی است  "چانگ سیه کیون" در چند روز گذشته در ایران حضور داشت و با تعدادی از مقامات ارشد ایرانی نیز گفتگو کرد. محمد باقر قالیباف ریس مجلس ایران و علی لاریجانی  مشاور رهبر انقلاب از جمله کسانی بودند که با نخست وزیر کره جنوبی دیدار کردند.

برکناری یک مقام دولتی کره جنوبی بعد از سفر به ایران ماجرای برکناری و اعدام  چائوشسکو  رئیس جمهور اسبق رومانی را بعد از سفر به ایران زنده کرده است. چائوشسکو اواخر سال 1989 در حین اعتراض مردمی به سیاست های حکومتش به ایران سفر کرده بوه  و بعد از بازگشت به کشورش برکنار  و در یک دادگاه صحرایی به همراه همسرش محکوم به اعدام شد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان