شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
سوال از سازمان نظام پزشکی رشت؛

چرا سهمیه 1300 واکسن کرونا در رشت کم شد؟!

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۰:۵۲ چاپ

حکایت گیلان |امین مهرآور روزنامه نگار در صفحه شخصی خود نوشت:  در حالیکه سازمان نظام پزشکی رشت روز جمعه ۲۰ فروردین در اطلاعیه‌ شماره یک اعلام کرده بود به ۱۳۰۰ نفر از کادر درمان ۵۰سال و بالاتر طی هفته جاری،  واکسن کرونا تزریق خواهد شد و برنامه‌ریزی روزنامه این واکسیناسیون را از شنبه تا سه‌شنبه(امروز) منتشر کرده بود. روز گذشته با صدور اطلاعیه شماره سه اعلام کرد به دلیل تمام شدن سهمیه واکسن‌ها که ۸۱۲ عدد بوده، واکسیناسیون در روز سه‌شنبه انجام نخواهد شد.

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که، سهیمه واکسن در ابتدا ۱۳۰۰ بوده و بعد به ۸۱۲ کاهش پیدا کرده است؟ یا سهمیه از ابتدا ۸۱۲ عدد بوده؟

گر سهمیه از ابتدا ۸۱۲ عدد بوده چرا با ثبت‌نام و با اعلام عدد ۱۳۰۰ نفر، انتشار لیست اسامی ۱۲۱۴ نفره و اعلام زمان‌بندی واکسیناسیون اعضای کادر درمان را نسبت به دریافت واکسنی که وجود نداشت، امیدوار کرده است؟

 این در حالی است که برخی شنیده‌ها از تزریق بخشی از این واکسن‌های تخصیص یافته به گروه‌هایی خارج از کادردرمان حکایت دارد، به عنوان مثال گفته می‌شود تعدادی از دریافت کنندگان واکسن‌ها دندانپزشک هستند و یا تعدادی دیگر متولدین‌ دهه‌های شصت و هفتاد یعنی در رده سنی پایین‌تر از ۵۰ سال قرار دارند، در حالیکه گروهی از اعضای کادر درمان که در بخش زنان و زایمان مشغول به فعالیت هستند و رده سنی آن‌ها نیز ۵۰ سال یا بیشتر است، موفق به دریافت واکسن نشده‌اند.

از سازمان نظام پزشکی رشت دعوت می‌شود با شفاف‌سازی در این زمینه گزارش دقیقی از تعداد واکسن های دریافتی و اسامی افراد دریافت کننده این واکسن‌ها را اعلام نماید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان