چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | با پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس در آستانه اشرفیه 45 نفر داوطلب شدند که در این میان چند چهره  شانس بیشتری برای حضور در  سه سال باقیمانده مجلس دارند که در زیر مورد بررسی قرار دادیم. 

ریحانه احمدی دهکا / شاگرد سابق ظریف در خط اصولگرایی!

ریحانه احمدی دهکاء در دو دوره پیشین انتخابات این حوزه انتخابیه در جایگاه دوم ایستاد و با توجه به عدم حضور نمایندگان پیروز آن دو دوره این بار شانس بسیار بهتری برای پیروزی در انتخابات دارد. اخیرا یکی از مقالات منتسب به  وی در مورد اربیل عراق مورد شبهه بعضی رسانه ها قرار گرفته است. احمدی دهکا پیش از کاندیداتوری در دوره دهم چندان در آستانه اشرفیه حضور نداشت و سابقه کاری وی به عضویت شورا در یکی از روستاهای ورامین می رسد. احمدی دهکا در دوره دهم با افتخار خود را یکی از شاگردان محمد جواد ظریف اعلام می کرد که در انتخابات دوره یازدهم این عنوان را کمتر مطرح می کرد. احمدی هرچند دانش اموخته علوم سیاسی است، اما گرایش سیاسی خاصی ندارد. وی در انتخابات مجلس دهم به خط دولت نزدیک تر بود، ولی  در تبلیغات انتخاباتی مجلس یازدهم خود را منتقد آن می دانست. نهم دی ماه سال گذشته مطلبی از وی در مورد سالروز هشت دی در یکی از رسانه های نزدیک به خط اصولگرایان منتشر شد تا عیار سیاسی وی در این دوره بیشتر مشخص شود. 

 

علی جعفری دهکاء / مدیر رده سوم

یکی از مدیران آب و فاضلاب استان گیلان در دوره نهم مجلس حدود هشت هزار رای کسب کرد و در رده سوم ایستاد.  جعفری دهکا در دوره دهم مجلس داوطلب نشد و حالا باز خود را در بوته آزمایش قرار داده است. وی در این دوره شانس نسبتا بالایی  برای پیروزی در صورت کسب تایید صلاحیت دارد. 

کیانوش دقیقی / نماینده اسبق به دنبال پایان ناکامی ها

نماینده دوره هفتم مجلس در انتخابات بعدی مجلس همیشه چهره یک فرد ناکام را از خود برجای گذاشته بود و مردم آستانه اشرفیه دیگر علاقه ای به حضور وی در مجلس نداشتند. وی در این دوره نیز کاندیدا شده است تا شاید برای همیشه پرونده سیاسی خود را به پایان برساند. 

 

مرتضی رمضانی دستک / مرتضی در راه مجتبی های گیلان!

آقازاده نماینده منتخب فقید آستانه اشرفیه امیدوار است از نام پدر استفاده کند و به مانند چند نفر دیگر به مجلس راه پیدا کند. در گذشته افرادی چون مجتبی مودب پور  و سید مجتبی عرفانی بعد از درگذشت پدران خود به مجلس راه پیدا کردند. البته  رمضانی دستک تجربه و روابط پدر مرحوم خود را ندارد و بعید است طیف خاصی از فعالان سیاسی از جمله اصولگرایان را پشت خود بسیج کند.

فرهاد شوقی / رئیس ستادی با پشتوانه خانوادگی 

عضو دوره چهارم شورای شهر رشت بعد از ریاست ستاد انتخاباتی سردار آقازاده در انتخابات مجلس این بار قصد دارد با یک تیم کامل انتخاباتی خود را آماده حضور در بهارستان کند. شوقی از فرزندان شهیدی است که البته همراه با نام پدر از مواهب پدر زن خود نیز برخوردار است. شوقی در انتخابات شورای چهارم رشت از معدود افرادی بود که با تابلوی  اصولگرایی وارد انتخابات شد. وی در دوره شورای چهارم با رای خود به شهرداری محمدعلی ثابت قدم خبرساز شد. هرچند بعدها به عنوان یکی از منتقدین شاخص وی شناخته می شد و از عوامل اصلی برکناری ثابت قدم بود. رحیم شوقی برادر وی از مدیران ارشد منطقه آزاد انزلی است و در روز ثبت نام نیز همراه او حضور داشت.

سید رضا مطهری / شیفت از رشت به آستانه به شوق خدمت!

مطهری که سابقه دو دور کاندیداتوری ناکام در رشت را دارد این بار حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه را برای هدف خود برگزیده است. مطهری در رشت آرای نسبتا خوبی بدست اورد، ولی نتوانست حتی به دور دوم راه پیدا کند. وی در آستانه اشرفیه مدتی ریاست سازمان تبلیغات این شهرستان را برعهده داشت و شاید این عامل اصلی است که فکر می کند می تواند با مردم این شهرستان می تواند ارتباط داشته باشد. 

ابراهیl نجفی اسپیلی / عضو شورایی که بالاخره کاندیدا شد

رئیس سابق شورای شهر آستانه اشرفیه در انتخابات دوره دهم مجلس نیز قصد کاندیداتوری داشت که اعضای شورای شهر حاضر به حضور در جلسه برای بررسی استعفای وی نشدند. وی بعد از درگذشت مرحوم رمضانی بار دیگر استعفای خود را تقدیم کرد تا با خیال راحت بیشتری به بهارستان بیندیشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان