جمعه, 16 آذر 1403
جمعه, 16 آذر 1403

به گزارش حکایت گیلان | شاخص اعتماد مصرف‌کننده، یک شاخص اقتصادی است که میزان خوش‌بینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضعیت کلی اقتصاد و وضعیت مالی شخصی آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. اعتماد بیشتر مصرف‌کننده، نشان‌دهنده رشد اقتصادی و منعکس‌کننده مصرف بالاتر است. این شاخص براساس نظرسنجی‌های فصلی از مصرف‌کنندگان به دست می‌آید.

به نقل از شناخت، نتایج گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد، براساس شاخص‌های اعتماد و انتظارات مصرف‌کننده، خوش‌بینی مصرف‌کنندگان نسبت به شرایط اقتصاد کلان و وضعیت آتی اقتصاد کشور در تابستان ۱۴۰۳ نسبت به سه ماه پیش از آن افزایش یافته است. با این وجود، براساس شاخص وضعیت فعلی اقتصاد در تابستان، وضعیت اقتصاد کلان نسبت به سه ماه گذشته بدتر ارزیابی شده است.

همچنین، این گزارش وضعیت هر کدام از ابعاد شاخص اعتماد مصرف‌کننده (وضعیت کلی اقتصاد، بیکاری و قدرت خرید) را نیز مشخص کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان