جمعه, 23 آذر 1403
جمعه, 23 آذر 1403

به گزارش حکایت گیلان | حرکت به سوی فیجیتالی شدن و ترکیب امکانات آفلاین و آنلاین در تجارت الکترونیک، راهی برای تقویت اعتماد مشتریان و بهبود تجربه خرید است. این استراتژی، علاوه بر تقویت رشد اقتصادی، می‌تواند سهم تجارت الکترونیک کشور را در مقیاس جهانی ارتقا دهد.

به نقل از تجارت نیوز، در بخشی از چهل و هفتمین همایش فصلی MITM به مسائل مربوط به فروشگاه‌های آنلاین و فرهنگ رفتاری مردم با این اجزا در اکوسیستم اقتصادی و چرخه تامین کالا مطرح شده است. در دنیای امروز فروشگاه‌های اینترنتی نه‌تنها به‌عنوان بستر خرید آسان شناخته می‌شوند بلکه در حال حرکت به سمت ارائه تجربه‌ای جامع‌تر از خرید هستند.

 ۲۵ درصد نارضایتی از خرید آنلاین به عدم تطابق تصویر محصول با واقعیت محصول است

ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند برای تقویت اعتماد کاربران به خرید آنلاین موثر باشد. مجید مظاهری قائم‌مقام مدیرعامل بانی مد با حضور در این نشست نکاتی پیرامون این مساله طرح کرد که بخشی از آن بدین قرار است:

۲۵ درصد نارضایتی از خرید آنلاین برمی‌گردد به عدم تطابق تصاویر محصولات با آنچه به دست مردم می‌رسد برمی‌گردد و همین می‌شود که یکسری از فروشگاه‌های بزرگ مثل IKEA به واقعیت مجازی روی می‌آورند تا مردم خرید بهتری داشته باشند. فروشگاه‌های فیزیکی می‌تواند مردم را با کارکرد و روند فروشگاه‌های اینترنتی آشنا و اعتماد آنها را به این مجموعه‌ها جلب کند.

۵۰ درصد از مردم نسبت به خرید اینترنتی بی‌اعتمادند!

در حالی که جهان در حال به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های موجود و فناورانه برای بهبود کیفیت خرید و تجربه مشتریان است، در کشور ما پلتفرم‌ها و سکوها یا فروشگاه‌های آنلاین با چالش‌ها و موانعی‌ روبه‌رو هستند. مظاهری اشاره کرد که بیش از نیمی از کاربران ایرانی از کیفیت و اصالت محصولات آنلاین نگرانی دارند و همین مساله بر رشد تجارت الکترونیک کشور تاثیر منفی می‌گذارد. او در‌این‌باره گفت:

۵۰ درصد مردم که خرید آنلاین در ایران دارند به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد ندارند و از اینکه کالایی که می‌خرند یک کالای تقلبی باشد، واهمه دارند. این مشکلات خیلی بزرگ‌تر و اساسی‌تر برای ماست و باید در وهله اول اعتمادسازی را به‌ وجود بیاوریم.

فروشگاه‌های فیزیکی: ابزاری برای آموزش و تجربه

راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی در کنار فعالیت آنلاین، از دیدگاه مدیران این فروشگاه‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. مظاهری اظهار داشت که آمارهای اولیه نشان داده‌اند این روش، نتایج مثبت و اعتماد بیشتری به همراه داشته است

مزایای خرید آنلاین به‌ قدرت اقتصادی مردم هم کمک می‌کند. ما اگر بتوانیم حتی یک مشتری را از طرف خرید آفلاین به سمت خرید آنلاین بیاوریم، آن را یک دستاورد می‌دانیم و این موضوع را با راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی نیز به دست می‌آوریم. در فروشگاه‌های فیزیکی به مشتریان خودمان راهنمایی می‌کنیم تا بدانند چطور به خریدهای آنلاین با مزایای بهتر دست پیدا کنند

سهم تجارت الکترونیک تا 2030 به 10 تریلیون دلار خواهد رسید!

طبق گزارش‌های بین‌المللی، سهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۴ حدود ۵.۷ تریلیون دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار برسد. مظاهری با تاکید بر اهمیت تطبیق با ترندهای جهانی اظهار کرد:

پیش بینی می‌شود این سهم تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ تریلیون دلار برسد. باید بدانیم چین و آمریکا بازیگران اصلی و سهامداران اصلی این سهم هستند. این بازیگران بزرگ امروزه به این نتیجه رسیده‌اند فروش آنلاین قرار نیست فقط فروش یک محصول باشد و باید یک تجربه خوب برای مشتری رقم بخورد و برای این کار باید از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حتی ترندی مثل فروشگاه فیزیکی توسط یک فروشگاه آنلاین استفاده شود.
ساخت اکوسیستم دیجیتال خود یک مساله‌ است و توسعه زیرساخت لازم یک مساله دیگر. اجزا در یک زنجیره اقتصادی باید به تناسب در خدمت یکدیگر قرار گیرند. تنظیم و تشکیل این زنجیره بدون حضور یک نهاد بالادستی امکان‌پذیر نخواهد بود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان