شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به پلمب ۱۴ واحد متخلف گفت: ۴۶۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این اداره کل مشاهده شده است.

هادی بابایی امروز ۲ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، اظهار کرد: رسالت دامپزشکی در تأمین غذای سالم از مزرعه تا سفره است.

وی گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۲ فروردین ماه امسال در این استان اجرا و در جریان این طرح، ۶ هزار و ۹۰۶ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان گیلان انجام شد.

وی افزود :در این بازدیدها تاکنون هفت هزار و ۷۱۲ کیلو گرم فرآورده‌ از چرخه مصرف غذایی انسانی خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به پلمب ۱۴ واحد متخلف در این طرح، گفت: ۴۶۳ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت این اداره کل مشاهده شده است.

بابایی با اشاره به بازرسی و تأمین گوشت سالم از کشتارگاه‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۷۲ رأس دام سبک در انجام این طرح در کشتارگاه‌های استان کشتار و بیش از ۴۲۴ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شد.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۲۶۰ رأس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و بیش از دو هزار تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: از ابتدای اجرا تا پایان این طرح مقدار ۱۸ هزار و ۸۱۰ تن گوشت مرغ تولید شده و این میزان گوشت سفید از کشتار ۱۰ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۹۳۸ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان استحصال شد.

بابایی گفت: ۴۴ گروه متشکل از ۴۲ نفر از بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان در قالب اکیپ های ثابت و سیار در این مدت وظیفه بازرسی بهداشتی از چهار و ۳۲۵ مرکز تولید، توزیع، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده داشتند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان به شهروندان توصیه کرد: علاوه بر تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر، در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کنند.

بابایی از شهروندان خواست، هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان