سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از بهره برداری از ۵۱۰۷ واحد مسکن روستایی طی دو سال و نیم گذشته خبر داد و گفت: ۹۵۵ واحد در دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام سال جاری توسط فرمانداران به متقاضیان واگذار خواهد شد.

حامد دائمی امروز، ۲۹ فروردین ماه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت زمین در استان گیلان، بر حمایت از مسکن خودمالکی در روستاها تاکید کرد و گفت: سهمیه ۱۴۰۲-۱۴۰۰ گیلان در تسهیلات خودمالکی ۲۲ هزار و ۴۷۰ مورد است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: روند اجرایی این واحدها آغاز شده و برخی به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر در مراحل مختلف اعم از فونداسیون و اسکلت و سفتکاری و... هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان سهمیه تسهیلات خودمالکی سال ۱۴۰۱ را ۷۰۰۰ مورد دانست که در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ هزار مورد رسید و عنوان کرد: ۹ بانک عامل مکلف به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خودمالک هستند.

دائمی از معرفی ۹۰۸۳ متقاضی به بانک‌های عامل از سهمیه سال ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد، بالغ بر ۳۰۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده و لذا از بانک‌ها انتظار داریم که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به عقد قرارداد با ۶۰۰۰ متقاضی باقی مانده اقدام کنند تا بتوانیم تولید مسکن خودمالک در روستاها را افزایش دهیم.

وی از بهره برداری از ۵۱۰۷ واحد مسکن روستایی طی دو سال و نیم گذشته خبر داد و گفت: ۹۵۵ واحد در دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام سال جاری توسط فرمانداران به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان همچنین از شناسایی ۴۷۰۰ متقاضی مسکن در نهادهای حمایتی استان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون ۳۲۵۰ واحد را تکمیل کرده‌ایم و تحویل مددجویان داده‌ایم.

وی در ادامه از تامین ۱۰ هزار قطعه زمین در روستاها و ایجاد دهکده‌های شهری خبر داد و اضافه کرد: از سهمیه گیلان، در حال حاضر موفق به شناسایی ۵۲۰ هکتار زمین شده‌ایم که در صورت تعیین تکلیف، به متقاضیان واگذار می‌شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان