سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | یکصد و بیست و هشتمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست سید شمس شفیعی و با حضور مجید عزیزی و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری در ساختمان شورا برگزار شد.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا، در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت روز ارتش، بیان داشت: در طی عمر شش دوره شورا، کم نظیرترین تحقق بودجه شهرداری رشت را شاهد بودیم.

شفیعی خاطر نشان کرد: شهرداری رشت برای تحقق بودجه کمتر از هزار میلیارد تومان دچار مشکل بود اما در این دوره بیش از 95 درصد بودجه را همه ساله محقق کرده ایم و تلاش شورای ششم و مدیران شهرداری و شهرداران مناطق و پرسنل شهرداری منجر به تحقق صد درصدی بودجه سال 1402 شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از زحمات مدیران و کارکنان شهرداری، عنوان کرد: بخش مالی برای تحقق درآمد زحمات بیشتری نسبت به تمام حوزه ها داشته است. در کمیته تخصصی حسابرسی مصوب کردیم که شهردار، برای کسانی که زحمات ویژه ای در این مسیر کشیده اند را به طور ویژه ببیند و تشویقی در نظر بگیرد.

سید شمس شفیعی خواستار نگاه عدالت محور در بحث اضافه کارها شد و گفت: باید یک حداقلی برای ساعات اضافه کاری در نظر گرفته شود اما تفاوتی بین آنها که کار مضاعفی انجام می دهند با دیگر نیروها وجود داشته باشد. امروز این نقص در شهرداری رشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه احتمال رکود در بخش ساخت و ساز در سال جاری وجود دارد افزود: بسته های تشویقی را می توانیم زودتر فعال کنیم و به ماه های پایانی سال موکول نکنیم. تجربه خوبی در این زمینه وجود داشته و به تحقق بودجه سال جاری نیز کمک خواهد کرد.

مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز ضمن تبریک روز ارتش، طی سخنانی بیان داشت: بحث درآمدی از نکات مثبت شورای ششم بوده است. بودجه شهرداری رشت از هزار میلیارد تومان به نزدیک 6 هزار میلیارد تومان رسیده است. این نشان دهنده عزم جدی مدیریت شهری در تحقق بودجه و مباحث توسعه ای است.

عزیزی با تاکید بر ضرورت ممیزی املاک خاطر نشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد و هوشمندسازی سیستم مدیریت شهری انجام شود نگرانی از بابت تحقق بودجه در سال جاری نیز نخواهیم داشت.

وی در بحث پاداش و اضافه کاری، تصریح کرد: بارها اعتراض پرسنل را شنیده ایم و نگاه عدالت محور در تشویقی و اضافه کارها منجر به رضایتمندی بیشتر پرسنل خواهد شد و انگیزه فرد، سیستم و ساختار را بهبود خواهد بخشید. همین مساله در مرخصی ها نیز وجود دارد و در انگیزه پرسنل در دراز مدت تاثیرگذار است و اگر انگیزه پرسنل گرفته شود داشتن ساختاری پویا سخت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا افزود: در دوره ای حقوق پرسنل شهرداری دو تا سه ماه به تعویق افتاده بود اما امروز این آرامش و امنیت برای پرسنل به وجود آمده است.

یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری رشت با بیان اینکه دیده شدن تحقق درآمدی از سوی شورا منجر به دلگرمی مدیران مناطق است اظهار داشت: در ابتدای راه نگرانی بابت تحقق بودجه ای که با رقم بالاتر از گذشته درنظر گرفته شده بود وجود داشت اما با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی، بودجه ای که روی آن کار کارشناسی صورت گرفته بود در سال 1402 محقق شد.

وی با اعلام اینکه 40 درصد درآمد محقق شده از سوی مناطق پنجگانه توسط منطقه یک محقق شده است، افزود: در منطقه یک، در بحث صدور پروانه نیز علی رغم رکود، 25 درصد افزایش صدور پروانه نیز داشته ایم و اگر بحث ممیزی املاک را نیز پیگیری کنیم هزار تا 2 هزار میلیارد تومان درآمدزایی خواهیم داشت.

یزدانی همچنین در خصوص ضرورت نگاه عدالت محور در اضافه کار تصریح کرد: نگاه مساوات در شهرداری رشت وجود دارد و عدالت محوری در تشویقی و اضافه کار وجود ندارد.

وی افزود: بودجه 1402، حدود 982 میلیارد تومان بود که 111 درصد محقق شد و نسبت به سال 1401 حدود 75 درصد رشد درآمدی داشتیم. در سال 1402 بحث تهاتر با مشکلاتی مواجه بود و از تقسیط استقبال کردیم. با پروانه های در دست اقدام و آرای ماده 100 مربوط به پایان سال و دیگر موارد، مشکلی برای تحقق بودجه 1600 میلیاردی سال 1403 نمی بینیم. ضمن آن که در تمام سال 1402 برای وصول بدهی سازندگان، اقدام به تخریب هیچ سازه ای نکردیم.

محمد دانش شکیب مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز بیان داشت: سال 1402 سال پرفراز و نشیبی بود و شرایط مشابه آماده باش را تقریبا همه روزه در منطقه تجربه کردیم. تحقق بودجه، مرهون ثبات در مناطق است که توسط شورا و شهردار رقم خورده است.

وی افزود: بودجه 260 میلیاردی منطقه دو 276 میلیارد تومان محقق شد که تحقق 106 درصدی است. نسبت به 1401 نیز 51 درصد رشد داشتیم. برای سال 1403 نیز بودجه 420 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. البته بخشی از بودجه منطقه دو برای مرکز در نظر گرفته می شود. هرچند در بافت فرسوده صد در صد تخفیف پروانه ساخت و ساز داریم اما پروژه های خوبی مثل گیل لند، مجتمع هلال احمر و خانه سازی جهاد کشاورزی را داریم که امیدواریم بودجه امسال نیز به طور کامل محقق شود.

حامد حیدری مدیر منطقه سه شهرداری رشت نیز ضمن تشکر از آرامش و ثبات در مناطق عنوان کرد: سال گذشته 142 درصد تحقق بودجه داشتیم. 180 میلیارد تومان بودجه منطقه بود که 255 میلیارد تومان محقق شد. در سال جاری بودجه منطقه 380 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: پایان سال آرای خوبی در کمیسیون ماده 100 داشتیم. بیشتر پرونده های تقسیط نیز 12 ماهه بوده است. در ممیزی املاک نیز کار را شروع کرده ایم.

سید محمد ساده روح مدیر منطقه چهار شهرداری رشت اعلام کرد: برای تحقق بودجه منطقه تلاش بسیاری صورت گرفت. در سال 1402 توانستیم 121 درصد محقق کنیم. بودجه 175 میلیارد تومان بود و 211 میلیارد تومان محقق کردیم. بودجه 1403 نیز 315 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به دنبال شناسایی زمین ها و صدور چند پروانه بزرگ هستیم. تمام تلاش ما این است که بودجه 1403 محقق شود. ممیزی املاک نیز از منطقه 4 آغاز خواهد شد و پیشنهاداتی در این زمینه داریم.

سید مهدی طبایی مدیر منطقه 5 شهرداری رشت نیز بیان داشت: در سال 1402 علی رغم چالش های مختلف در منطقه، بودجه 180 میلیارد تومانی 188 میلیارد تومان محقق شد که تحقق 105درصدی است و نسبت به سال 1401 نیز 87 درصد افزایش وصولی داشتیم.

وی افزود: در مناطق 4 و 5 شرایط متفاوتی نسبت به مناطق 1، 2 و 3 وجود دارد. ما باید تمرکزمان را به جای ماده 100 روی پروژه های بزرگ بگذاریم. بودجه در نظر گرفته شده سال 1403 نیز 280 میلیارد تومان است و سعی خواهیم کرد محقق شود.

در ادامه از زحمات مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت قدردانی شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان