سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | حجت‌الاسلام مرتضی رضا زاده امام جمعه بخش کلاچای شهرستان رودسر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت پل غیرهم سطح احداثی در بخش کلاچای در مسیر مواصلاتی بین گیلان و مازندران اظهار کرد: این پل مهمترین راه مواصلاتی منطقه در اتصال دو استان شمالی کشور است که در تعطیلات عید نوروز و تابستان به طور مضاعف مورد استفاده مهمانان استان‌های شمالی کشور قرار می‌گیرد.
به نقل از فارس، وی با تشکر و قدردانی از احداث این پل که سال گذشته انجام شد، افزود: هر چند مدیر کل راه و شهرسازی و پیمانکار این پل، زحمات زیادی را متحمل شدند اما معروف است که الاحسان بالاتمام؛ یعنی احسان وقتی انجام شده که کار تمام شود.
امام جمعه کلاچای در بیان هفت مشکل این پل که موجب حوادث و خطرات آن خواهد بود، گفت: بعد از گذشت یک سال از احداث این پل که شب و روز تردد زیادی از آن انجام می‌شود این پل فاقد روشنایی است؛ دوم اینکه شب رنگ تغییر مسیر که از ملزومات چنین پل‌هایی است در آن وجود ندارد.
رضازاده با بیان اینکه این پل، چراغ چشمک‌زن ندارد، تصریح کرد: همه مواردی که عرض می‌شود در پل‌های دیگر مانند پل تازه تأسیس لاهیجان وجود دارد و چهارمین مورد هم درخصوص چراغ‌های ال‌ای دی جهت نما است که رانندگان در سرعت مجاز صد کیلومتر بر ساعت خط ممیزی بین پل و کنار گذر آن نمی‌بینند و ممکن است خطرات فاجعه باری را به وجود آورد.
امام جمعه کلاچای با اشاره به پنجمین نکته از کاستی‌های پل مذکور بیان کرد: با نبود پل، نرده‌ها نیز رنگ زرد دید در شب ندارد؛ ششم اینکه پس از پل ورودی به میدان مسیر رودسر به رامسر، سرعت‌گیر وجود ندارد.
وی با بیان اینکه وسط پل در پایین پل، اختلاف سطح وجود دارد و رفتن لاستیک روی این اختلاف سطح با سرعت باعث واژگونی اتومبیل خواهد شد که این هفتمین ایرادی است که به این پل تازه افتتاح شده وارد است، گفت: هر چند بر خود فرض می‌دانم که تشکر دوباره‌ای از مسؤولان و متصدیان احداث این پل داشته باشم اما وظیفه دارم که مشکلات منطقه و مطالبات مردم را بازگو کنم و پیگیر حل آن‌ها باشم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان