دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | کوروش خلیلی مدیرکل شیلات گیلان امشب در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره‌ به رتبه نخست گیلان در تولید بچه ماهی خاویاری در کشور اظهار کرد: با هدف احیای ذخایر ماهیان خاویاری خزر، از اواخر اسفند پارسال تاکنون بیش از ۲ میلیون لارو ماهی خاویاری در ۲ مرکز تکثیرماهیان خاویاری استان تولید شده و پیش‌بینی می‌شود، یک میلیون و ۵۰۰ هزار لارو به مرحله رهاسازی برسد که این میزان ۵۰ درصد بیشتر از پارسال است.

به نقل فارس از رشت، وی با اشاره به اینکه تعهد شیلات گیلان تولید سالانه یک میلیون بچه ماهی خاویاری است، گفت: تلاش متخصصان مراکز بازسازی ماهیان خاویاری افزایش ۵۰ درصدی تولید و تکثیر ماهیان ارزشمند خاویاری در گیلان است.

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حفظ آبزیان و گونه‌های دریای خزر اضافه کرد: برداشت خاویار و تکثیر این ماهی‌ها به روش میکرو سزارین انجام می‌شود و تلاش شده که بانک ذخایر ماهیان خاویاری حفظ شود.

خلیلی با بیان اینکه گیلان سه مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری دارد، گفت: مراکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری گیلان سه گونه فیل ماهی، ازون برون و قره برون را تکثیر و بازسازی می‌کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان