جمعه, 14 اردیبهشت 1403
جمعه, 14 اردیبهشت 1403
گزارش هایی از کودکان کار؛

کودک کار در پیاده راه فرهنگی رشت+ویدئو

۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ۰۱:۵۱ چاپ

اختصاصیحکایت گیلان | راضیه حاجی پور: متاسفانه در گوشه کنار شهر رشت، در چهارراه‌ها و معابر صحنه‌هایی از کودکان کار را به کرات شاهد هستیم؛

کودکانی که با دستمالی در دست شیشه ماشین‌ها را پاک می‌کنند یا کودکانی که با اصرار از رانندگان و رهگذران میخواهند که آدامس، دستمال کاغذی و … از آنها خریداری کنند

دیروز غروب (دوازدهم فروردین) در پیاده راه فرهنگی رشت، کودکی با پهن کردن بساط به فروش دستمال کاغذی جیبی مشغول بود.

همزمان با صحبت من با چند شهروند که اقدام به خرید از این کودک نموده بودند، زنی که ادعا می کرد مادر این کودک است نیز به جمع ما اضافه شد و بیان کرد: پسرم کفش نداشت و به علاقه خود برای فروش دستمال کاغذی اقدام نموده است تا بتواند برای خودش کفش بخرد و سپس به چهره خودش اشاره کرد و گفت ببینید من با اینکه تب خال و سر درد داشتم همچنان با کودکم آمده ام!

مادر این کودک در پاسخ به سوال من مبنی بر اینکه آیا تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی می باشد یا خیر،پاسخ داد؛خیر تحت پوشش هیچ ارگانی نیستیم و اقدامی نکرده ام.

کار کودکان از آسیب های اجتماعی مهم در جهان است. بسیاری از کودکان در شرایط بهره‌کشانه کار می کنند و مورد استثمار قرار می گیرند. در ایران تاکنون سیاست‌ها و مداخلات در این زمینه نتوانسته موجب حذف کار کودکان شود.

حکایت گیلان در نظر دارد سلسله گزارش‌هایی از شرایط کودکان کار در رشت و حتی دیگر نقاط استان گیلان تهیه کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان