شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
چهارشنبه سیاسی حوزه انتخابیه طوالش:

انتخابات تالش پشت درب اتاق قالیباف، صدور اعتبارنامه اسلام دوست

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ۱۹:۳۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | عصر چهارشنبه هشت فروردین ۱۴۰۳ پرونده انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر ماسال برای همیشه مختومه شده است. بر این اساس پس از تایید نهایی انتخابات از سوی شورای نگهبان اعتبارنامه یاسر اسلام‌دوست کاربندی توسط وزارت کشور صادر شده و به وی یا نماینده قانونی که معرفی کرده تحویل داده می‌شود.
اسلام‌دوست با این حساب طبق آیین نامه داخلی مجلس در نشست هفتم خرداد و آیین گشایش مجلس جدید شرکت می‌کند تا این اعتبارنامه توسط دیگر منتخبان تصویب شود.

انتخابات تالش پشت درب اتاق قالیباف

همه ماجرای چهارشنبه به همین جا ختم نشده و بنابر گفته منابع آگاه به حکایت گیلان تلاش‌های حسن محمدیاری نماینده کنونی که از راهیابی به دوره جدید جا مانده تا پشت درب اتاق رئیس مجلس ادامه پیدا کرده است.
ماجرا از این قرار است که محمدیاری پیش از برگزاری این جلسه تلاش کرده تا از طریق رایزنی با معاون محمدباقر قالیباف تایید نهایی انتخابات تالش را به تعویق بیندازد اما این تلاش بی نتیجه مانده است.
همچنین قالیباف از معاون خود خواسته است تا حسن محمدیاری نماینده فعلی این حوزه انتخابیه را برای قبول نتایج قانع کند و یا اینکه نامه کتبی برای این نماینده مجلس ارسال کنند.
این تلاش‌ها در حاشیه دیدار نوروزی قالیباف اتفاق افتاده و تعدادی از مقامات محلی شهرداری اسالم تالش نیز با حسن محمدیاری همراهی کرده‌اند.

ابطال شایعات

پیش از این رسانه های نزدیک به اقوام نماینده فعلی این حوزه انتخابیه مدعی شده بودند که آرای انتخابات به دلیل عدم استعفای یاسر اسلام‌دوست باطل می‌شود.
صحت این ادعا پس از انتشار خبر صدور اعتبارنامه توسط هیئت اجرایی رد شده و شایعه ای بیش نبوده است.حوزه انتخابیه طوالش (تالش، رضوانشهر و ماسال) با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد‌ و ۵۷ درصد مردم در رای گیری شرکت کرده‌اند ‌‌.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان