شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
دیداری مهم و تعیین کننده؟ یا دیداری به مانند هر سال؛

ماجرای دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با سیدحسن خمینی

۱۴۰۳/۰۱/۰۵ ۰۳:۲۶ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | کیان پوررهنما: در روزهای آغازین سال جدید ویدئویی از دیدار فرماندهان نظامی کشور با سید حسن خمینی در شبکه‌های مجازی  فراگیر و وایرال شد.

هم‌زمانی انتشار ویدئو با آغاز سال جدید، نحوه نمایش ویدئو و زیرنویسی با عنوان «دیداری نوروزی و خوش‌وبش فرماندهان عالیرتبه کشور با نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» بسیاری را برآن داشت که چنین دیدار مهم و کم‌سابقه‌ای روی داده است و در ذهن مخاطب تداعی شد که فرماندهان برای تبریک عید به دیدار ایشان رفته‌اند.

خصوصا که به سرعت تحلیل‌هایی مبنی بر چرایی برگزاری این دیدار در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شد.

عده‌ای این دیدار را چراغ سبز نظام به اصلاح‌طلبان برای ورود به ارکان قدرت و در راستای تغییر سیاست‌های نظام دانستند و عده‌ای (خصوصا دگراندیشان، اپوزیسیون و براندازان) پا را فراتر گذاشته و این دیدار را دیداری حیاتی، سرنوشت‌ساز و تاریخی برای آینده نظام و نشانه‌ای محرز در جهت جانشینی رهبری دانستند که با فشار روسیه انجام پذیرفته است!

اما این تحلیل‌ها تا چه حد صحت داشت و اصلا اصل ماجرا چه بود؟

آن‌طور که در برخی مواضع غیررسمی و در رسانه‌ها آمده‌است؛ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح و در راس آنها سرلشکر باقری برای تجدید بیعت در حرم امام خمینی حضور می‌یابند. قبل از آغاز مراسم رسمی و برای آماده شدن برنامه‌ سان و اهداء گل، فرماندهان به سالن انتظار می‌روند.

سید حسن خمینی هم به عنوان تولیت آستان در سالن انتظار حضور دارند و با ورود فرماندهان از آنها استقبال می‌کند و این تمام ماجرا بوده است.

در همین رابطه بولتن‌نیوز نوشت که: 

متاسفانه این فیلم با مدل فیلمبرداری معنادار در اقدامی ناپسند و مغایر با اصول و اخلاق رسانه‌ای آنهم دقیقا در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ در فضای مجازی منتشر شده است؛ به‌گونه‌ای که در ذهن مخاطب تداعی می‌کند فرماندهان برای تبریک عید به دیدار ایشان رفته‌اند.

درحالیکه این برداشت کاملا غلط و گمراه‌کننده بوده و حضور و تجمع فرماندهان نیروهای مسلح صرفاً برای تجدید بیعت با امام راحل بزرگوار بوده است.

روزبه علمداری سردبیر جماران نیز در واکنش به انتشار این فیلم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

امروز این فیلم به طور گسترده و با منشاء نامعلوم منتشر شده؛ به طوری که گویی همین روزها برگزار شده! در حالی که مربوط به حاشیه‌ی حضور فرماندهان علیرتبه نظامی و انتظامی کشور در حرم امام در دهه فجر ۱۴۰۱ است.

ماجرای دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با سیدحسن‌خمینی

ماجرای دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با سیدحسن‌خمینی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان