یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
تعطیلات نوروز و شایعات سیاسی؛

دلایل رد شده ابطال انتخابات در کوچه بن بست شایعات

۱۴۰۳/۰۱/۰۵ ۰۰:۰۹ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طاهاعبدالهی: حسن محمدیاری نماینده دوره یازدهم مجلس از راهیابی به دوره دوازدهم باز مانده و نفر دوم انتخابات شده است. شورای نگهبان قانون اساسی صحت انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال را تایید کرده و شکایت و ادعاهای حسن محمدیاری نماینده کنونی در این مورد رد شده است.  

کمتر کسی از خود درباره رد دلایل حسن محمدیاری سوال می‌کند که اصولا این ادعاها چه بوده و چرا رد شده است. 

دلایل اعتراض آقای نماینده 

یک منبع آگاه در همین مورد به حکایت گیلان گفته است: نخستین ادعای نماینده مجلس، مهندسی و تقلب در انتخابات به نفع یاسر اسلام‌دوست فرد منتخب بوده است که شورای نگهبان نه تنها آن را قبول نکرده و در برابر موضوع اتهام زنی به مجریان انتخابات موضع گیری سرسختانه ای نسبت به آقای نماینده کرده است. 

دیگر ادعای رد شده حسن محمدیاری موضوع عدم استعفای یاسر اسلام‌دوست از شغل دولتی و عضو موظف هیات مدیره شرکت سپه نوین است که شورای نگهبان این موضوع را با مطالعه اسناد ثبت نام نپذیرفته و آن را بی اساس تشخیص داده است. 

البته حسن محمدیاری یک ادعای غیرانتخاباتی هم مطرح کرده است که شورای نگهبان آن را هم غیر قابل قبول می‌داند. حسن محمدیاری در اعتراض خود حضور دکتر یداله طاهری موسس بیمارستان خصوصی دکتر طاهری برای مراسم جشن پیروزی پس از برگزاری انتخابات در ورزشگاه پوریای ولی تالش را مورد اشاره قرار داده و اتهام انتسابی به دکتر طاهری نیز دلیل قانع کننده محسوب نشده است. 

دلایل شکایت محمدیاری در بازار شایعات

تاکنون دو ادعای نخست نماینده مجلس به صورت شایعه بر سر زبان‌ها افتاده و ادعای سوم هنوز وارد بازار داغ شایعه نشده است‌. بعید هم نیست که بزودی این مورد هم به موارد قبلی اضافه شود. 

منابع انتشار این شایعات شوربختانه رسانه ها و برخی صفحات دارای کد شامد در شبکه های اجتماعی هستند که بدون منبع خاصی این موارد را منتشر می‌کنند.

فرصت طلایی شایعه سازان

مقامات رسمی دولتی و قضایی منطقه هنوز موضع گیری رسمی در برابر این شایعات و منتشرکننده آن انجام نداده‌اند و با توجه به شلوغی روزهای پایان سال گذشته و تعطیلات نوروزی دست شایعه سازان باز است. همچنین مشخص نیست که نامه شکایت نماینده مجلس چرا به طور رسمی منتشر نشده و این‌گونه به دست رسانه ها می‌رسد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان