شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
معرفی کتاب؛

کتاب شش گفتار درباره قرآن و خشونت

۱۴۰۳/۰۱/۰۴ ۲۱:۳۱ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | معرفی کتاب | کیان پوررهنما: کتاب «شش گفتار درباره قرآن و خشونت» توسط نشر نی منتشر شد. کتاب ۳۵۲ صفحه دارد و با جلد شومیز چاپ شده است.

نویسنده کتاب محسن آرمین سیاست‌مدار اصلاح‌طلب و پژوهشگر دینی ایرانی است. او پیش‌تر در دورهٔ ششم مجلس نمایندهٔ تهران بوده‌است.

محسن آرمین در مقدمه کتاب نوشته است:

درست است که خشونت ریشه در جهل و فقر و عقب‌ماندگی و توسعه‌نایافتگی و نابرابری و نیز استعمار دارد و… مسئولیت حکومت‌ها و قدرت‌های محلی و بین‌المللی در پیدایش و تشدید این پدیده قابل‌انکار نیست، اما متفکران و روشنفکران نمی‌توانند از زیر بار مسئولیتی که در قبال این پدیده دارند، شانه خالی کنند. عالمان و روشنفکران مسلمان باید مسئولیت خود را در مقابله با این پدیده‌ی ضدانسانی در جوامع مسلمان بپذیرند… و بیش از پیش به مبارزه با عوامل فرهنگی و فکری موجدِ خشونت اهتمام ورزند. مجاهدت‌های فکری برای تنویر افکار و از بین بردن جهل در اَشکال دینی و غیردینیِ آن و مبارزه‌ی مستمر مدنی و سیاسی در جهت رشد و ارتقای آگاهی‌های مدنی و کاهش فقر و بسط عدالت و آزادی، اصلی‌ترین مسئولیت روشنفکران و نخبگان مسلمان در قبال پدیده‌ی خشونت دینی است.

علاقه‌مندان به مطالعه کتاب می‌توانند با مراجعه به وبسایت نشر نی و یا کتاب‌فروشی‌های شهر خود این کتاب را تهیه کنند.

گفتنی است که نشر نی در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد و تاکنون در حوزه‌هایی چون علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، دین، فلسفه، تاریخ، و... کتاب های زیادی راهی بازار نشر کرده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان