حکایت گیلان | رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت در جلسه با برخی فعالان حوزه گردشگری گفت: می بایست به دنبال بالا بردن سه کیفیت در حوزه گردشگری باشیم، کیفیت ترانسپورتی و حمل و نقل، کیفیت ماندگاری وکیفیت ذهنی که گردشگر را مجاب کند دوباره به رشت بازگردد یا به فرد دیگری توصیه کند تا به اینجا سفر نماید.
به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت سید حسین رضویان در ادامه گفت: به صورت بالقوه مزیت نسبی رشت نسبت به جوامع شهری دیگر در نوع جامعه و فرهنگ و آداب و رسوم است که میبایست آنرا در برند سازی این شهر بعنوان یک مقصد گردشگری لحاظ نمود. در رقابت میان شهرهای توریستی ایجاد تمایز اهمیت بسیار دارد و برای اینکه مسافرانی که به رشت می آیند تنها از آن برای رفتن به شهرهای دیگر گذر نکنند و ماندگاری مناسب صورت پذیر، لازم است بر تنوع و جذابیت آن افزود.
وی ادامه داد: فرسوده بودن رشت و دوری تفکرات از الگوی دولتهای نوساز در مدیریت شهر از مصائب تحقق این اندیشه است. ما نیازمند سرمایه گذارانی هستیم که موقعیتهای تفریحی و اقامتی جدید ایجاد کنند و در این میان نقش نهاد مدیریت سیاسی و شهرداری در تامین امنیت اقتصادی ایشان انکار ناشدنی است.
عضو شورای شهر گفت: به مانند بسیاری از موضوعات، امروز جامعه و در حقیقت بخش خصوصی از متولیان رسمی جلوترند و متاسفانه تاکنون در حمایت از کارگزاران صنعت گردشگری اقدام در خور شانی صورت نگرفته است.