شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان یکی از کارهای ضروری است.

دکتر محمدتقی آشوبی در نشست کمیته حمایت از جمیعت سالمندان گیلان، با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است و شمار سالمندانش در حال افزایش است، اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب سلامت‌محور به سالمندان اهمیت دارد. باید اقدامات کمی و کیفی سلامت‌محور به سالمندان با دقت بیشتری ارائه شود، چون سونامی سالمندی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه امکانات زیرساختی برای سالمندان به‌ویژه در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از آنها در جامعه فراهم نیست، گفت: زادآوری در گیلان بسیار کم است و آینده جمعیت سالمندی بسیار مخاطره‌آمیز است.

آشوبی بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در گیلان تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی سالمندان پرخطر و حمایت از آنها یکی از الزامات فوری و اساسی در گیلان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در کلینیک ویژه تخصصی شهدای سلامت در دستور کار است، افزود: ارائه خدمات درمانی و مراقبتی سالمندان به‌صورت یک بسته خدمتی جامع، برنامه‌ریزی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان