یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | صالح محمدی با اشاره به انباشت بیش از ۱۰۰ هزار تن برنج بومی مازاد نیاز کشاورزان در انبارها، گفت: دولت ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید برنج از کشاورزان به قیمت متناسب با ارقام مختلف کیفی و پرمحصول به شرکت ها، تشکل ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار به شرکت‌ها، تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی متقاضی تعلق می‌گیرد عنوان کرد: این تسهیلات با معرفی جهاد کشاورزی گیلان قابل دریافت است و افراد متقاضی برای دریافت آن باید به سازمان کشاورزی مراجعه کنند.

این گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی در حالی است که دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست خود با معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هماهنگی‌های انجام شده، دولت با پرداخت تسهیلات به تجار و خریداران برنج اعم از واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این امکان را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محصول تولیدی کشاورزان داخلی را خریداری کنند.

اما با توجه به اختصاص تسهیلات برای خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان روند خرید برنج هنوز در گیلان شتاب نگرفته است به طوری که اجرای کند این طرح و واردات خارج از برنامه برنج به کشور انتقاد امام جمعه موقت رشت را به همراه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین صفر قربانپور در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به رکود بازار برنج و مشکلات اقتصادی پیش آمده برای شالیکاران، از واردات بی رویه‌ی این محصول که زحمات یک ساله‌ی تولیدکنندگان داخلی را با تهدید مواجه کرد، انتقاد کرد و خواستار اقدام عاجل مسئولان برای رفع این مشکل و پاسخگویی به انتظارات شالیکاران شد. هم با گلایه از انباشت برنج بومی در انبار‌ها گفت: فروخته نشدن برنج کشاورزان تاکنون مایه تاسف است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان