یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | وزیر کشور گفت: داوطلبان تا ۲۵ بهمن امکان جابجایی حوزه انتخابیه خود را دارند.

وی با اشاره به آمار تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان اظهار کرد: با تایید شورای نگهبان حدود ۱۵ هزار نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد؛ از این میان، ۷۰ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

وزیر کشور عنوان کرد:‌ در این دوره از انتخابات هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضی و حدود ۳۷۰ نماینده پیشین مجلس به عنوان داوطلب حضور دارند که با این وضعیت حماسه بزرگی را شاهد خواهیم بود.

وی درباره جابجایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان افزود: داوطلبان تا ۲۵ بهمن می‌توانند درخواست خود را برای جابجایی حوزه انتخابیه ثبت کنند و طی ۵ روز جواب نهایی را دریافت خواهند کرد.

وحیدی اعلام کرد: احراز هویت به صورت کاملا الکترونیکی خواهد بود. ما بایستی حداقل یک هشتم حوزه‌هایی را که بیش از یک کرسی دارند را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کردیم که حدود ۳۴ حوزه را شامل می‌شود که بیش از یک کرسی را دارا هستند که یک هشتم آن ۴ حوزه را شامل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر احراز هویت کاملاً الکترونیکی، فرآیند رای گیری در چهار حوزه آبادان، رشت، قم و ملایر نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان