یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان |مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: کانال‌ها و انسان‌رسانه‌های فعال تبلیغاتی با بیش از ۵ هزار نفر دنبال‌کننده، در این طرح بر اساس مقررات عمومی و اختصاصی و به منظور حفظ حقوق مخاطبان، شناسایی و اطلاعات آن‌ها ثبت می‌‌شود.

 به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی با اعلام این مطلب، افزود: این طرح به منظور حفظ حریم قانونی افراد و انجام مناسب امور تبلیغاتی در فضای مجازی و در راستای وظایف و تکالیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته و در گام نخست از تمامی فعالان این حوزه اعم از پیام‌‌رسان‌‌ها، سکوها، واسطه‌‌های تبلیغاتی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه خواسته شده است مجوز فعالیت‌‌های تبلیغاتی خود را اخذ و در چارچوب قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور فعالیت نمایند.

وی با اشاره به لزوم و تبعیت تمامی تولیدکننده‌‌ها، واسطه‌‌ها و رسانه‌‌های تبلیغاتی از قانون افزود: محتوای تبلیغات تجاری مطابق با مقررات عمومی و سیاست‌‌ها و اسناد بالادستی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبیین و تنظیم شده و نظارت بر حسن انجام آن نیز از مسیر همراهی و هم‌‌افزایی با فعالان این حوزه میسر خواهد شد. در همین ارتباط، نشست‌‌های تخصصی با فعالان و ذی‌ن‌فعان این حوزه برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی هم‌چنین، بر لزوم حفظ انضباط تبلیغاتی در فضای رسانه‌‌ای کشور، اظهار داشت: ساز و کار و زیرساخت‌‌های لازم برای ثبت انسان‌رسانه‌ها و کانال‌های بالای 5هزار ‌دنبال‌‌کننده تبلیغاتی در سامانه الکترونیک تبلیغات فراهم شده و خدمات لازم به این افراد تنها با ثبت مشخصات و به صورت آنی، انجام‌‌پذیر شده است.

محمدیان در پایان افزود: در این طرح، پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با هم تفاوت ندارند و هر فعال تبلیغاتی در هر یک از بسترها و شبکه‌های اجتماعی مشمول این طرح خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان