یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
سید علی آقازاده دافساری؛

دو رقیب جدی او؛ کارآیی و توانمندی

۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۲۲:۰۴ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | سرویس سیاسی

سید علی آقازاده دافساری، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ رشت در مجلس است که در سال ۱۳۹۸ برای بار دوم، نمایندگی مجلس را در کارنامه‌اش اضافه کرد. او در دورهٔ هشتم مجلس هم نماینده رشت بود و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضویت داشت.

آقازاده در سال ۱۳۹۸ درحالی همراه با جبار کوچکی‌نژاد و محمدرضا احمدی به مجلس راه پیدا کرد که رقیب قابل ملاحظه‌ای غیر از همفکران سیاسی خود نداشت.

آقازاده سابقه‌ای طولانی در مناصب امنیتی و انتظامی دارد؛ او در دوره‌ی فعالیتش مناصبی مثل فرمانده بسیج، فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی را تجربه کرده است.

البته دو سال پس از ورود او به مجلس خبرهایی منتشر شد که آقازاده را به‌عنوان گزینه‌ی احتمالی استانداری گیلان مطرح می‌کردند اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و اسدالله عباسی به استانداری رسید.

او به عنوان عضوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در سال ۱۴۰۰ درباره ماجرای بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های ایران گفته بود: برای ما ثابت شده بازرسان آژانس جاسوس هستند و ما در مجلس و دولت امتیازی به آن‌ها نداده‌ایم.

آقازاده همچنین ضمن مخالفت با کاهش مدت زمان خدمت سربازی به ۱۲ ماه گفته بود: اعلام این خبر عجولانه بود و کاهش خدمت سربازی نه به نفع نظام است و نه شدنی و عملی.

آقازاده ازجمله نمایندگانی بود به لایحه‌ی افزایش سن بازنشستگی رای مثبت داد و نظر مساعدی هم به طرح شفافیت آرا و محدودسازی اینترنت نداشت. هرچند جزییات موافقت یا مخالفت او با این طرح‌ها منتشر نشد…

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان