شنبه, 15 اردیبهشت 1403
شنبه, 15 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | سیاوش آقاجانی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همکاری با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در راستای اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای کودکان زیر پنج سال (پنج تا ۵۹ ماهه) سبد تغذیه‌ای رایگان جهت ارتقای تغذیه در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: این وزارتخانه در مرحله نخست کودکان زیر پنج سال را از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی (اندازه‌گیری قد، وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد) به لحاظ کم وزنی، کوتاه قدی ولاغری در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شناسایی می‌کند.

وی اضافه کرد: داده‌ها پس از جمع‌بندی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شود تا به صورت اعتبار مشخص در قالب طرح کالا برگ الکترونیکی در حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر پنج سال مشمول طرح در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان لحاظ شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه اعتبار در نظرگرفته بر حسب تعداد کودکان شناسایی شده نیازمند بهبود تغذیه در هر خانوار است؛ گفت: در این راستا براساس دهک درآمدی مشخص خانوار، برای این کودکان در دهک‌های درآمدی یک تا پنج اعتبار تعیین شده ۱۰ میلیون ریال و در دهک‌های ۶ و هفت، ۶ میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: این خانوارها می‌توانند پس از شارژ حساب‌شان برای خرید اقلام تعیین شده(شامل شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، روغن، برنج، ماکارونی، حبوبات، پیاز، خرما، سیب، گوجه، کدو سبز و هویج) به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کنند.

اعتبار ماه‌های بهمن واسفند برای مشمولان این طرح شارژ شده و این خانوارها تاپایان اسفندماه فرصت دارند با این اعتبار اقلام موردتایید وزارت بهداشت و درمان را از فروشگاه های طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی تاسقف رقم تعیین شده مبلغ خریداری کنند.

این طرح از اول آبان ماه سال ۱۴۰۲ در گیلان اجرایی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان