یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
رقابت سخت در حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال؛

شیخان چگونه می خواهد دل تالش زبانان را ببرد؟

۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۲۳:۲۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | سرویس سیاسی: حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال همیشه یکی از حوزه‌ها و شهرستان‌های مهم استان گیلان در ایام انتخابات بوده و رقابت‌های خاص این حوزه همواره در استان زبانزد بوده است.

اما در این دوره از انتخابات مجلس و در این حوزه چهره جدیدی وارد این کارزار شده است، چهره‌ای که به دلیل مناصب دولتی پیشینش، برخی او را چهره‌ای در سطح ملی دانسته‌اند!

آن شخص کیست؟

وی کسی نیست جز محمد شیخان، داماد عظمتی فرماندار سابق رشت، چهره نام آشنای اصولگرایان که در دولت محمود احمدی نژاد و با حکم اسفندیار رحیم مشایی، معاونت ارتباطات را در کارنامه خود به ثبت رسانده و در دولت وقت به سمت مدیرعاملی شرکت دخانیات ایران منصوب شده بود و پس از مدتی به پتروشیمی خلیج فارس رفته و مدیرعاملی یکی از هلدینگ های پتروشیمی خلیج فارس را بر عهده گرفت.

او متولد ۱۳۵۵ از ماسال است، دانش‌آموخته علوم ارتباطات و از نیروهای فعال بسیج دانشجویی در زمان دانشجویی بوده است. وی به نوعی ریشه خانوادگی خود را از این منطقه تالش‌زبان می‌داند و مدتی است که با جمع آوری تیمی رسانه‌ای و سیاسی درصدد پیروزی و ورود به بهارستان از این حوزه انتخابیه مهم استان گیلان می‌باشد.

او اخیرا در مصاحبه‌ای  اذعان داشته: ماسال دارای امکانات، ظرفیت و شرایط اقلیمی بسیار بالایی است.

ما ظرفیت ها و شرایط اقلیمی بسیار بالایی در عرصه های مختلف منابع طبیعی  و منابع انسانی داریم که باتوجه به سایر شهرستان ها، ماسال پیشرفت چندانی نداشته است.

وی مدعی شده است؛ مسبب وضع موجود کسانی هستند که به رغم داشتن مسئولیت، کارنکردند، ما باید وضع موجود را تغییربدهیم.

البته باید از شیخان پرسید منظور از مسئول وضع موجود دقیقا چه اشخاصی هستند؟  چون این منطقه شاهد حضور مدیرانی از دولت‌های مختلف و با گرایشات سیاسی متنوع بوده است.

در شرایط کنونی و در این حوزه انتخابیه، با توجه به برخی انتقادات از عملکرد محمدیاری نماینده فعلی این حوزه، عرصه برای یاسر اسلامدوست و علی فتح الهی کمی باز شده است و از طرفی شنیده‌ها از تلاش‌های محمود شکری نماینده سابق تالش و امکان تایید صلاحیت وی حکایت دارد، که اگر اینگونه شود می‌توان گفت محمد شیخان شانس چندانی برای ورود به مجلس از حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال ندارد.

حال باید دید شیخان همان شخصی که در مراسم معارفه اش به‌عنوان مدیرکل سازمان دخانیات، سیگار بهمن و هما به خبرنگاران هدیه داده بود و خبرساز شده بود، آیا با نفوذ سیاسی خود می تواند رقبای مطرح و مدعی‌ این حوزه را پشت سر گذارد و صندلی بهارستان را فتح کند؟!

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان