یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
حسن کربلایی فراتر از قانون؛

تشکیل ستاد انتخاباتی از زندان لاکان رشت

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۱۸:۱۸ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | سرویس سیاسی: با انتشار لیست افراد تاییدصلاحیت شده توسط شورای نگهبان در استان گیلان؛ حضور یک اسم در بین اسامی تایید صلاحیت شده‌ها بیشتر از پیش به چشم می آید و آن اسمی نیست جز حسن کربلایی.

حسن کربلایی از نیروهای تندروی جریان اصولگرایی، اصالتا قمی و کارمند بازنشسته صداوسیماست، که سالها پیش معاونت رادیوی مرکز گیلان را به‌عهده داشته است و سالها دبیر حزب موتلفه اسلامی در گیلان و از افراد تاثیرگذار در شورای نگهبان گیلان بوده است.

حسن کربلایی را به تجمعات و تحصن هایش میشناسند و رشتوندان تصویر کفن پوش حسن کربلایی در خیابان های رشت را به خاطر دارند.

حسن کربلایی در چندین دوره انتخابات‌های مختلف خود را کاندید نمود اما هر بار جز عده‌ای معدود دورش جمع نشدند و از او حمایت نکردند و با اندک رایی از صحنه رقابت کنار رفت.

ژنرال‌ها و ذینفوذان اصولگرایی گیلان بیشتر حسن کربلایی رادر قامت پیاده نظامی می‌خواهند که هشدارها و فریادهایش را در منازعات سیاسی استان بزند و امتیاز استفاده جریانی و لابی‌های سیاسی و در لیست ائتلافی قرار گرفتن کاندیدای مطلوبشان برای آنها باشد.

بسیاری بر این باورند اگر کسانی که حسن کربلایی بارها به آنها در کلام و نوشتار تاخته است قصد شکایت از او را داشتند، او مثل اکنون باید سالهای سال را پشت میله‌های زندان سپری می کرد، چون بیشتر صحبتهای کربلایی مبنای قضایی و قانونی و اصولی در مواجه با افراد ندارد و بیشتر افترا و پنهان شدن پشت بعضی از کلمات و تعابیر است که نمونه اش شکایت مدیرکل بیمه سلامت استان از وی است که منجر به محکومیت قضایی حسن کربلایی گردید.

 

کربلایی در آخرین محکومیتش هم اکنون با حکم ۱۰ ماه حبس و ۲سال ممنوعیت از فعالیت های سیاسی روبرو است. 

اما آنچه باعث تعجب است حسن کربلایی با محکومیت قضایی نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند و این شبهاتی را ایجاد میکند که چگونه اگر افراد عادی که به صرف داشتن محکومیت قضایی حتی اگر در سنوات گذشته باشد با محرومیت و عدم تایید روبرو میشوند ولی با تفسیرهای امروز، فرد زندانی ولو درجه ۶ میتواند تایید صلاحیت بگیرد و با حکم قضایی حبس و محرومیت از فعالیتهای سیاسی 

 قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشته باشد؟ 

حضور در انتخابات خود بارزترین کنش در فعالیتهای سیاسی است و از قدیم الایام صاحبنظران حوزه سیاسی، موسم انتخابات را بهار احزاب و فعالیتهای سیاسی نام نهاده اند حال چگونه حضور انتخابات یک امر و فعالیت سیاسی محسوب نمیشود را باید متولیان امر پاسخ گویند.

حال باید دید در ادامه حضور کربلایی در صحنه انتخابات و ایام منتهی به روز انتخابات، آیا مسئولین زندان لاکان رشت با مرخصی حسن کربلایی در ۱۰ روز مانده به انتخابات برای تشکیل ستاد تبلیغاتی موافقت می‌کنند یا کربلایی ستادش را از پشت میله های زندان مدیریت میکند؟

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان