دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) از محل درآمد موقوفات منطبق، کمک خیرین و نذورات امامزادگان در روز دوازدهم هرماه خدمات اجتماعی متعددی به گروه های مختلف نیازمندان ارائه می شود.

وی افزود: در این طرح خدمات اجتماعی چون کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای تهیه دارو و تامین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی این گروه ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی بیان کرد: در فروردین امسال ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال، در اردیبهشت ماه هزار و ۴۰۰ بسته به ارزش ۹ میلیارد ریال، خرداد ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تیرماه یک‌هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و مرداد یک‌هزار و ۱۰۰ بسته به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توزیع شده‌است.

وی اظهار کرد: تامین و توزیع ۲۰ تن برنج برای پخت و پز در موکب‌های ایام اربعین از محل عواید موقوفات دارای نیات مرتبط، توزیع بسته‌های فرهنگی، خدمات فرهنگی و درمانی به زائران اربعین در موکبها، توزیع گوشت قربانی به همت مراکز افق بین نیازمندان و موسسات خیریه از اقدامات انجام شده در شهریور ماه امسال در اجرای قرار دوازدهم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مهرماه امسال نیز یک‌هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در استان توزیع شد، اضافه کرد: هزار و ۶۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل ۵۰ هزار نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر به ارزش هر بسته هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای دانش آموزان مناطق محروم تامین شد.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، کمک هزینه خرید یخچال به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال، کمک هزینه دارو و درمان ۲۰۰ میلیون ریال و جمع‌آوری و توزیع ۳۵ تن برنج به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی، خیرین و عواید موقوفات برای پخت در موکب‌های اربعین در مرز مهران و مستقر در مسیر اربعین حسینی از دیگر اقدمات انجام شده در اجرای این طرح در مهرماه امسال است.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای قراردوازدهم در آبانماه نیز ۶۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد ریال تهیه و توزیع شد، اضافه کرد: تهیه و توزیع کیف و لوازم تحریر، کمک به درمان و تهیه دارو برای بیماری‌های خاص، کمک به مردم بی‌دفاع غزه از دیگر اقدامات در آبان ماه امسال است.

وی با اشاره به توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۹ میلیارد ریال در آذرماه از محل عوائد موقوفات دارای نیات مرتبط با خیرات و کمک‌های مردمی، اظهار کرد: تهیه کیف و لوازم تحریر، کمک به درمان و تهیه دارو برای بیماری‌های خاص، کمک هزینه تهیه جهیزیه و نیز اعزام به کربلا، تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور از جمله اقدامات قراردواز دهم در این ماه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: ۲ دستگاه فتوتراپی و لارنگوسکوپی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خریداری و در اختیار مراکز درمانی شهرستان آستانه‌اشرفیه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم در دیماه نیز به صورت یلدای مهدوی برگزار شد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته شامل میوه، آجیل و سیار ملزومات به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در قالب یلدای مهدوی توزیع شده‌است.

سال گذشته در اجرای قرار دوازدهم ۱۵۰ میلیارد ریال از کمک‌های خیرین، نذورات بقاع متبرکه و عواید موقوفات برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده‌است.

 

 
 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان