دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مرتضی امینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با رسیدگی به ۲۰ هزار و ۴۱۴ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌های رسیده به این مجموعه مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این تعداد پرونده در شعب رسیدگی بدوی تعزیرات حکومتی تشکیل شد، فقط ۱۴۹ پرونده از این پرونده‌ها باقی مانده که این تعداد نیز در حال رسیدگی است تا بتوانیم همه پرونده‌های رسیده به تعزیرات حکومتی را مورد بررسی قرار دهیم.

امینی ادامه داد: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده نیز رای محکومیت صادر شد که در مجموع این واحدهای متخلف به پرداخت ۱۱ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون و ۲۹۶ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان اضافه کرد: همچنین ۱۶ هزار و ۷۱۰ پرونده در واحدهای اجرایی احکام تعزیرات حکومتی گیلان تشکیل شد که از این تعداد نیز، ۱۶ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد و در مجموع ۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال جریمه طی آرای محکومیت صادره از متخلفان این پرونده‌ها وصول شد.

امینی با اشاره به عملکرد گشت‌های سیار در استان گیلان بیان کرد: طی امسال یک هزار و ۶۱۷ اکیپ گشت ۱۵ هزار و ۳۹۳ مورد بازرسی انجام دادند که در جریان این بازرسی‌ها، ۲ هزار و ۸۴۴ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی به پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت سه هزار و ۵۳۴ پرونده در خصوص آرد و نان تشکیل شد که سه هزار و ۵۳۱ پرونده مختومه و متخلفان به پرداخت حدود ۵۲ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۲۱۸ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه اظهار کرد: عمده تخلفات پرونده‌های تشکیل شده در بخش آرد و نان شامل کم‌فروشی، عدم رعایت ساعت پخت در ایام تعطیلات، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و گران‌فروشی بود.

وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در نظارت بر بازار مرغ و تخم مرغ هم اشاره کرد و گفت: در این بخش به صورت ویژه ورود کردیم و از ابتدای امسال با تعداد ۵۲۵ اکیپ گشت و هزار و ۸۹۹ بازرسی، ۲۵۸ واحد متخلف شناسایی شد که هزار و ۲۵۰ پرونده تشکیل شد و در این راستا، هزار و ۲۴۸ مورد مختومه و متخلفان به ۲۳۹ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۸۶ هزار ریال جریمه محکوم شدند؛ عمده تخلفات نیز، عرضه خارج از شبکه، گرانفروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن فاکتور و احتکار بود.

امینی در بحث پرونده های تعهدات ارزی نیز بیان کرد: ۱۰۹ پرونده در این بخش تشکیل شد که از این تعداد، ۱۱۴ مورد مختومه و برای ۴۸ نفر محکومیت صادر شد و میزان جرائم صادر شده برای این افراد نیز ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال و اعاده عین ارز بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان