پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور شامل آذربایجان غربی ، اردبیل ، خراسان رضوی ، زنجان ، قزوین ، کردستان ، گیلان و همدان از 17 دی ماه 1402 در مجموعه فرهنگی هنری تربیت ( تئاتر شهر تبریز ) برگزار شد . 

در این دوره از جشنواره هنرمندان اعزامی استان گیلان ، خوش درخشیدند و در بخش‌های مختلف از سوی هیات داوران به عنوان برگزیده ، انتخاب و معرفی شدند .
 
بخش صحنه‌ای 

بازیگری اول مرد و اول کارگردانی به امیر حامد از گیلان برای نمایش " در آغوشم آب ، خاک ، خون " اهدا شد و این نمایش به جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر راه یافت .

در بخش بازیگری نیز عنوان دوم به طور مشترک به رضا فتوت‌خواه و سینا جعفری برای بازی در نمایش " پابرهنه در بهشت " تعلق گرفت .
عنوان سوم نمایشنامه نویسی این بخش نیز به وحید درویشی اهدا شد . طراح صحنه این نمایش هم مورد تقدیر قرار گرفت . 
 
 بخش خیابانی 

بازیگری اول زن به آرزو علیپور برای نمایش " آخرین نفس "  و بازیگری سوم مرد به طور مشترک به احمد شریفی برای ایفای نقش در همین نمایش تعلق گرفت 

امید جلالی از گیلان هم برای نمایش " مجسمه " به همراه هنرمندی از کردستان ، به طور مشترک در بخش بازیگری مرد دوم شد .

همچنین آرزو علیپور برای کارگردانی نمایش " آخرین نفس " و امیر امینی برای طراحی و فضاسازی همین نمایش ، تقدیر شدند .

 میلاد حسین زاده از گیلان نیز برای کارگردانی نمایش " مجسمه " دوم شد . حسین زاده در بخش طراحی و فضاسازی همین نمایش لوح تقدیر و جایزه نقدی هم دریافت نمود . 
همچنین نمایش " مجسمه " از گیلان ( شهرستان آستانه اشرفیه ) به کارگردانی میلاد حسین زاده در بخش خیابانی به چهل‌ و دومین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر راه یافت .

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان