جمعه, 11 اسفند 1402
جمعه, 11 اسفند 1402

حکایت گیلان | مجتبی ابوطالبی، Managing Director، پلتفرم جریان بررسی وضعیت تبلیغات در سوشال مدیا پس از فیلترینگ را با صورت‌بندی وضعیت اینستاگرام در ایران آغاز کرد. ابوطالبی در این خصوص به‌ دی‌ام برد گفت: «پس از محدودیت‌های ایجاد شده در سال گذشته، استفاده از اینستاگرام کاهش یافت، اما با مرور زمان این روند تغییر کرده و به حالت قبل برگشت و درحال‌حاضر استفاده اینستاگرام نسبت به سال گذشته بیشتر است. این نکته بسیار حائز اهمیت است.»

به گزارش دیده بان ایران، ابوطالبی با تاکید بر تغییر رفتار کاربران به‌واسطه فیلتر شدن اینستاگرام گفت: «نکته بعدی در اینجا است که حالا که افراد جامعه با استفاده از اینستاگرام (با محدودیت‌های اعمال شده)، دسترسی راحت‌تری به تلگرام و یوتیوب خواهند داشت، استفاده از تلگرام و یوتیوب نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند. پس در اینجا، ما شاهد یک تغییر رفتار هستیم، که می‌توانیم از آن در سوشال مدیا مارکتینگ بهره ببریم. در حال‌حاضر تلگرام و یوتیوب، نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. تاثیر دیگری که این محدودیت‌ها بر روی تبلیغات داشته است،تغییر رفتار کاربران در اینستاگرام بوده است. به‌طور مثال محتواهایی که طولانی مدت باشند دیگر بازدهی ندارند و ویوو نمی‌گیرند؛ به دلیل اینکه سرعت اینترنت پس از اجرای فیلترشکن کاهش پیدا کرده است، دسترسی سخت‌تر شده و کاربران تمایل دارند محتوایی که سریع‌تر دیده می‌شود را ببیند.»

آلترناتیوی برای تبلیغات کسب‌وکارها وجود نداشته است و مجبور شده‌اند به سوشال مدیا بازگردند

مجتبی ابوطالبی در خصوص بازدهی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی گفت: «سوشال مدیا برای کسب‌وکارها یک چنل پربازده است. عموما لیدهایی که از سوشال مدیا به دست می‌آید، نرخ تبدیل (Conversion rate) بسیار بیشتری نسبت به کانال‌های دیگر دارند. علت اصلی آن هم وسعت و کیفیت زیاد تبلیغات در اینستاگرام است. منظورم از وسعت زیاد این است که با هزینه‌ یکسانی که برای تبلیغات در سوشال مدیا انجام می‌دهید، در کانال‌های دیگر مارکتینگ، یا کیفیت را از دست می‌دهید یا با آن وسعت نمی‌توانید تبلیغات خود را به مخاطبان نمایش دهید. در نتیجه سوشال مدیا همچنان اثرگذاری خودش را در مارکتینگ دارد و به همین جهت آلترناتیوی برای تبلیغات کسب‌وکارها وجود نداشته است و مجبور شده‌اند به سوشال مدیا بازگردند.»

پرده‌برداری از جریان افزایش تعرفه‌های تبلیغات در سوشال مدیا

Managing Director جریان، بخشی از افزایش تعرفه‌های تبیلغات در سوشال مدیا را طبیعی و ناشی از تورم دانست و عامل دیگر را در پرهزینه‌تر بودن حضور فعالین در شبکه‌های اجتماعی فیلترشده عنوان کرد. وی در خصوص نقش آژانس‌ها و پلتفرم‌ها در این زمینه گفت:«ما باید همواره تلاش کنیم تا این تعرفه‌ها در بهینه‌ترین حالت ممکن باشند تا از یک سو برای آن پیج یا اینفلوئنسر عدد قابل توجهی باشد و از سویی دیگر برای کسب‌وکار عددی قابل‌قبول باشد. در جریان، همواره تلاش کرده‌ایم تا این تعرفه‌ها را بهینه کنیم و فکر می‌کنم پلتفرم‌ها و آژانس‌های دیگر نیز چنین رویکردی داشته باشند.»

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان