پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
به میزبانی مریضخانه بلدیه رشت:

نمایشگاه عکس «رشت در گذر زمان» برگزار شد

۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۵ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | صبح امروز (نهم دی ماه) نمایشگاه عکس «رشت در گذر زمان» با حضور شهردار، رئیس و چند نفر از اعضای شورای شهر رشت در ساختمان تاریخی فرهنگ و هنر (مریضخانه بلدیه) افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به همت حوزه بازآفرینی سازمان عمران برپا شده، ۲۶ عکس از بناها و گذرهای تاریخی شهر رشت به‌نمایش درآمده است.

رحیم شوقی، شهردار رشت در بازدید از این‌ نمایشگاه، بر لزوم حفظ تک‌ بناهای تاریخی باقی‌مانده تاکید و اظهار کرد: هویت معماری گیلان در این بناها نهفته است و باید این هویت‌ها پاس داشته شود.

خاطره محجوب، معاون عمرانی سازمان عمران شهرداری رشت درباره عکس‌ها گفت: این نمایشگاه نتیجه نخستین دوره مسابقه عکس از بناها و گذرهای تاریخی شهر رشت است که به همت سازمان عمران و بازآفرینی به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی اردیبهشت ماه برگزار شد.

او با بیان اینکه عکاسان بنام‌ رشت استقبال خوبی از این مسابقه‌ داشتند، گفت: این مسابقه با هدف مستندسازی معماری فاخر گیلان برگزار شد و محورها و موضوع‌هایی مانند تک بناهای ارزشمند تاریخی، محورها و گذرهای تاریخی و راسته‌های بازار سنتی شهر رشت را شامل می‌شد.

وی افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی و معرفی بناهای تاریخی باقی‌مانده به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بتوان تک بناهای باقی‌مانده را از خطر تخریب نجات‌ داد و کاربری جدیدی برای آنها تعریف کرد.

نمایشگاه «رشت در گذر زمان» از ۹ تا ۱۱ دی ماه در ساختمان تاریخی فرهنگ‌ و هنر رشت (مریضخانه بلدیه) واقع در ابتدای خیابان سعدی برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان