پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403

 اختصاصی حکایت گیلان | ابوالفضل رضائی: استقبال گسترده مردم از جشن کریسمس در کلیسای وانک اصفهان با واکنش مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و بعضی از مقامات فرهنگی کشور مواجه شده  بی آنکه بدنبال پاسخ چرایی این واکنش ها از طرف خودشان باشند که علت این ها چیست؟!

در حالی‌که هرگاه به مناسبت ها ، روزها و آیین های ملی ایران نزدیک می‌شویم؛ بیشتر شاهد بی‌برنامگی و تمایل نداشتن صاحب نظران در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور  در این زمینه هستیم و اغلب  هم تلاش شده با ایجاد حساسیت های امنیتی کاذب، افکارعمومی مورد تنش ذهنی قرار داده شود.
حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در یک برنامه تلویزیونی از این استقبال به عنوان تهاجم فرهنگی یاد کرده و تازه به‌فکر ترویج قصه های اصیل ایرانی افتاده است.

ایشان [ مدیرعامل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان] گفت: کشوری که قصه عمو نوروز و ننه سرما دارد نیازی به بابانوئل و جشن کریسمس ندارد.

برای نگارنده پرسش های فراوان بی پاسخی مانده که نهادهای متولی فرهنگ کشور تاکنون چه کار مشترکی برای هم افزایی و گرامی‌داشت  اعیاد ملی و مناسبت های فرهنگی  ایران داشته اند؟ جز محدودیت و مهندسی غلط! و یا کجا و چه زمانی نهادهای عمومی همچون شهرداری ها و دهیاری ها،  متولیان فرهنگ چون وزارت فرهنگ و ارشاد ، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و صداسیما و ..پیش قدم دربرگزاری جشن‌های  آیینی و ملی همچون نوروزبل ، جشن تیرگان، جشن شهریورگان ،  جشن سده، چهارشنبه سوری، میر نوروزی و نوروز و  ..‌شده اند که هر کنش اجتماعی را تعریف تهاجم فرهنگی می‌‌نامند؟ متولیان فرهنگی با این حرف(تهاجم فرهنگی)همواره موجب بررسی نشدن و کنکاش صحیح نسبت به وقایع اجتماعی شده‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان