به گزارش حکایت گیلان |سند تحول تربیت معلم تصویب شد و کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار میشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تاریخیترین سال استخدام کشور را به لحاظ کمی و کیفی داشتیم و ۵۶ هزار نفر در ۲ آزمون استخدامی جذب شدند گفت: جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان با ۲۲ هزار نفر شروع شد و به ۴ هزار نفر رسید و در نتیجه این ناترازی ۷۹ هزار نفری، کسری معلم را ایجاد کرده است به همین دلیل سند تحول تربیت معلم را تصویب کردیم و کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار میشود.
رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهمنامه میان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: با ۲ دید باید به مسائل کشور نگاه کنیم که یکی، دید کلان و دیگری دید در درون آن بخش است. همه مسائل به هم پیوسته هستند و هر چقدر هم ایده داشته باشیم وقتی وارد ساحت عمل میشویم، میبینیم که خیلی متفاوت است.
وزیر آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را موتور سند تحول بنیادین دانست و گفت: جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان با ۲۲ هزار نفر شروع شد و به ۴ هزار نفر رسید و در نتیجه این ناترازی ۷۹ هزار نفری، کسری معلم را ایجاد کرده است. به همین دلیل سند تحول تربیت معلم را تصویب کردیم و امسال کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار میشود.
وی افزود: اجرای قانون رتبهبندی معلمان با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تامین ۲۶ درصد از مجموع حقوق فرهنگیان از محل اجرای این قانون در راستای بهبود وضعیت معیشتی معلمان، اجرای طرح نماد برای غربالگری و تشخیص مشکلات دانشآموزان با همکاری ۱۲ دستگاه دیگر، انتقال مدیریت کودکستانها با ۳۲ هزار کودک از سازمان بهزیستی به وزارت آموزش و پرورش، اجرای نظام دوری در مقطع ابتدایی، افتتاح حدود ۶ هزار مدرسه در دولت سیزدهم که تا دهه فجر به ۶۸۰۰ مدرسه میرسد و برخی از آنها سالها نیمهکاره بودند، ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی با ۵ هدف پایهای به جای ابلاغ چندین بخشنامه، کسب ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی و اجرای مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی دانشآموزان در نتیجه کنکور به میزان ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد به ترتیب در کنکور سالهای ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از دیگر اقدامات تحولی است که نتیجه آن برقراری عدالت آموزشی و کسب رتبههاب برتر و تکرقمی و حتی قبولی در رشتههای پزشکی از مناطق محروم کشور بوده است.
وی با استقبال از راهاندازی مجتمع آموزشی وابسته به دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد: حدود یک میلیون معلم داریم که سالانه ۲۰۰ ساعت باید آموزش دهیم که این از طریق دانشگاه علامه طباطبایی امکانپذیر است. همچنین حداقل نصف ظرفیت ورودی دانشگاه علامه طباطبایی در عموم رشتههای دبیری را به عنوان بورسیه باید بگیریم. ضمن اینکه دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت خوبی برای فرصت مطالعاتی اساتید است و همچنین اساتید دانشگاه علامه طباطبایی جهت گذراندن فرصت مطالعاتی میتوانند به مدرسهها بروند چون فرصتهای مطالعاتی زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد. صحرایی ابراز کرد: افزایش سهم دانشگاه علامه طباطبایی در توانمندسازی معلمان با استفاده از ظرفیت های موجود، اقداماتی است که میتوانیم انجام دهیم.